• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besiktat o klart

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Besiktat o klart

Håller med om att det är en härlig känsla när man rullar ut med blankt papper, jag var inne och besiktigade för några veckor sedan, och fick också blankt papper.

//Tommy

Ingo

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
210
Medlemskap
2025

Samma här besiktning idag och blankt papper, så nu är det bara tuta o köra,
M.V.H Ingo

F

F.d. 55425

Guest

Besiktade i höstas innan jag ställde av. Blankt papper på en 92:a och berömm för skicket på bilen . DÄ NI ! :yes:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Det blir besiktning om en vecka! Ställde på vår ett år och några dagar gamla bil och upptäckte att vi hade körförbud! Förstod ingenting innan jag av en ren slump kom på att en bil över 3,5 ton skall besiktigas redan efter det första året. Vår förra bil följde personbilsreglementet.
Uppenbarligen kommer det inte några propåer om besiktning nå mer, då vi inte fått ett knyst om det via någon som helst kanal.
I dag gäller det uppenbarligen att vara uppdaterad själv på det ena, och det andra.
//Kjell

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025

Besiktigat idag ua. Besiktningsmannen, som var i gropen och tittade på underredet kom upp och sa att min 10 år gamla bil såg helt ny ut på "magen". Vi kom överrens om att det beror nog på att den inte körs på vintern och slipper saltet.

Per-Åke

Senast ändrad:
F

F.d. 30024

Guest

Ändå tycker jag, med tanke på att de flesta husbilar körs försiktigt och ganska lite? så är dessa årliga besiktningar "lättförtjanta" pengar för bilprovningen. Jag har också varit inne och återigen besiktat efter 500 mil och en endast tre år gammal bil. Givetvis utan anmärkningar. Vad kan hända med en bil konstruerad för tuff distributionskörning efter så lite körning.( Även om det är FIAT!)
Dyrt är det också 480 kr. Ändå gick det minst lika fort som besiktning av min personbil...Många är det som skall tjäna pengar på oss husbilsåkare..

perskoglund

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023

Hej!
I dag besökte jag till Bilprovningen för den första besiktningen efter 1 år och 345mil och tänkte att detta skulle väl inte vara något problem. Men vad jag bedrog mig. Det blev nedslag på handbromsen!!! Bromsverkan var ungefär hälften av vad den borde vara. Jag ringde till den auktoriserade FIAT-verkstaden i Sundsvall och beklagade mig. Något liknande hade de inte varit med om tidigare. Har fått tid för åtgärd, men de har ingen bromsprovare, så det blir väl kanske bakslag igen vid efterkontrollen. Detta måste bero på dålig leveranskontroll av FIAT. Hoppas garantin tar kostnaden för bromsjusteringen eller vad som behöver göras. Men kostnaden för efterkontrollen, resor och tid får man ju ta själv. Surt sa räven.
Hälsningar
Per

Toppen