• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Besökt" knappen

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Har precis genomfört vår första vinter med husbil i Spanien efter att haft 5 tidigare vintrar där men då med bil och husvagn. Laddade ner HBK´s ställplatser/parkeringar för att få, som jag trodde, en bra vägledning till olika ställen som var bra tex. att övernatta på. Men, det måste vara många erfarna HB åkare i klubben som glömmer/inte vill "klicka på besöktknappen".

Min önskan är att flera använder den, så att vi "nybörjare" får en vägledning till vilka platser som nyss är besökta, oavsett land. Vi som är nya åkare behöver hjälp av er som har rest i många år och har "pärlor" som är väl värda ett besök.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: "Besökt" knappen

Håller med, vore jättebra om fler använde knappen. Kommer man tillbaka senare år går det att ta bort besöket och lägga in nytt... Klicka bara på ta bort besök nere till vänster och klicka sedan på besökt igen.

Vi är också nya på att åka i söder...

Råkade dock ut för att någon klickat besökt en vecka innan vi kom dit, men ändå var platsen stängd och igenbommad...
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: "Besökt" knappen

Jag missar ofta att göra det just när jag är där. Vore bra för en som mig att kunna ändra besöksdatum vid behov då skulle det säkert bli flera från mig iaf.

Du kan ändra besöksdatum. Klicka på Ta bort besök längst ner till vänster på Ställplatsen. Sen kan du klicka på besökt igen och då kommer bara det nya datumet att stå. Jag har gjort så många gånger.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: "Besökt" knappen

...Råkade dock ut för att någon klickat besökt en vecka innan vi kom dit, men ändå var platsen stängd och igenbommad...

Jag har ofta inte möjlighet att klicka in "besökt" samma dag som jag är där. Många gånger har jag klickat "besökt" flera dagar senare, ibland har jag väntat tills jag kommit hem med att notera "besökt" och då har det blivit flera "besök" samma datum. Jag har alltså gjort fel då, och skulle ha avstått ifrån att notera besöket. Dock har jag avstått flera gånger då jag förstått att ett klick skulle kunna lura någon, men om man klickar i "besökt" långt efteråt kan det ju finnas en risk att platsen kan ha stängts under den tiden. Bättring utlovas!
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.710
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: "Besökt" knappen

Går det at fylla i ett datum bakåt i tiden? Vi kör oftast utan internetuppkoppling utomlands och i Sverige på semester går det åtskilliga dagar mellan platta eller dator startas (även mobiler läggs åt sidan).
Det har då känts konstigt att registrera helt fel datum(det har skett några gånger) men i regel avstår vi.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: "Besökt" knappen

Går det at fylla i ett datum bakåt i tiden? Vi kör oftast utan internetuppkoppling utomlands och i Sverige på semester går det åtskilliga dagar mellan platta eller dator startas (även mobiler läggs åt sidan).
Det har då känts konstigt att registrera helt fel datum(det har skett några gånger) men i regel avstår vi.

Det går inte i dagens version att lägga in datum bakåt.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: "Besökt" knappen

Det vore bra om besöken sorterades efter datum i stället för användarnamn. Som det är idag så får man leta för att se när sista besöket skedde. Är det många som besökt platsen så kan det vara svårt att hitta sista datum. Inte bra om man skall ta ett snabbt beslut.

Bennie
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: "Besökt" knappen

Det vore bra om besöken sorterades efter datum i stället för användarnamn. Som det är idag så får man leta för att se när sista besöket skedde. Är det många som besökt platsen så kan det vara svårt att hitta sista datum. Inte bra om man skall ta ett snabbt beslut.

Bennie

Just det är med på agendan i det nya systemet...
 
Toppen