• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besök i natten!

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Besök i natten!

Bästa resultatet får man nog om man fixar så att det är helt omöjligt att öppna dörrar utifrån utan att använda riktiga brytverktyg som i sig själva ger tillräckligt mycket larmljud.

zzzzzzzzzzzzzz
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Besök i natten!

Hej
Det känns som vi gjorde rätt beslut då vi valde nya bilen utan framdörrar, nu har vi bara en dörr att hålla koll på (vi hade inbrott i husbilen i förra sommaren som bidrog till att vi valde bort framdörren)
Ha de paffw
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Besök i natten!

Kan det här vara nåt?

Rörelsevakt auktioneras på Tradera:

photo-795479.jpg
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.796
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Besök i natten!

Hej hur gör ni då ,låt oss tänka!!!? en utväg!
mvh.
Hej
Det känns som vi gjorde rätt beslut då vi valde nya bilen utan framdörrar, nu har vi bara en dörr att hålla koll på (vi hade inbrott i husbilen i förra sommaren som bidrog till att vi valde bort framdörren)
Ha de paffw
 
F

F.d. 3644

Guest
Sv: Besök i natten!

Clas Ohlson har personlarm. Kostar ca 60:-. jag köpte 3 st. Det är ett snöre i ena ändan, typ en sprint, och drar man det låter det rejält.
Satt fast ett snöre i andra ändan, med eltejp.
Sen knyter jag fast dom i dörrhandtagen och i bilen. Samma vid den andra ingången. Enkelt har jag larmat samtliga ingångar i bilen.
Ingen kommer i alla fall in ljudlöst.

Skulle nu oturen vara framme, så får man ju inte använda pepparspray.
Men en dusch hårspray eller radar är nog så otrevligt.:yes:
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Besök i natten!

jag köpte batterilampor av Bengt-Åke med rörelsevakt satte en på varje sida ovanför dörrarna ,dom tänder sig lätt ,så går dom ej omärkta förbi ,senare i höst blir det kompliterat med backsensorer på sidorna, så det hörs när någon kommer nära ,man skall hindra dom innan dom tar i bilen,mvhHåkan
 
Toppen