• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bergs slussar 230:-

Vaktis

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
5195
Medlemskap
2025
Sv: 230:-

1år senare, 2010, har inte mycke hänt.

Visst priset 175:- inkluderar tömning av latrin o en tvärnit vid besök i duschen o toa. Fint att det finns eget i bilen!
Med facit i handen hade jag inte stannat, nu gjorde jag det valet iaf men det blir absolut det sista besöket jag gjorde där. Kolla båtarna på dagen. Övernatta någonannan stans.

Visst, minigolfbanan är jättefin. men personalen som jobbar där visste inte var färskvattnet var eller om det skulle finnas något.:msn_sad:
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: 230:-

Vi var där i 2 dagar använde duscharna och toaletterna fanns även tvättmaskiner och torktumlare vi blev väckta 0230 första natten av en volvo 740 turbo som spann runt på grusplan tur att ingen husbil blev träffad av grussprutet
nästa natt var det fulla tyskar som gapa och skrek halva natten
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: 230:-

Hej
Tråkigt ! Dom har väl fått storhetsvansinne, det är ju ändå bara en hyfsad ställplats /Sören
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Bergs slussar 230:-

Nu står vi i hamnen nere i Borensberg och Tyskarna som står framför oss hade frågat om man fick övernatta där vilket gick bra .
Vi får se om vi har en lapp på rutan imorgon men det står inget om övernattning förbjuden .
 

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Bergs slussar 230:-

Ibland undrar man. Är vi husbilsåkare någon sorts paria.
Förra lördagen stannade vi vid badplatsen lilla havsjön på hökensås. Badade och solade. Sent på kvällen stod vi i sällskap med ytterligare bil och vi tänkte givetsvis övernatta.
Då kör en herre i bil fram och frågar om vi inte sett skylten, camping förbjuden.
Jovist, har vi sett den men vi campar inte. Vad gör ni då. Vi pratar svarade jag, samt att övernattande i husbil inte är camping. I så fall campar du om du stannar och sitter och sover i bilen. Han tyckte väl att jag var ett hopplöst fall, vi skulle säkert inte komma bort till campingen och körde iväg. Jag tycker inte om sådant här, man känner sig jagad och påhoppad. Vad gäller egentligen med dessa camping förbud skyltar.
Sedan stördes vi i o f s hela natten av ungdommar som kom och badade. Dom sista halv tre.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.671
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Bergs slussar 230:-

Vaktis du är faktiskt orättvis mot kanalbolaget när du säger att inte hänt mycket i Berg på ett ett år. Dom har ju hållt på hela hösten o vintern med att anlägga en stor parkering på södra sidan, 230 platser om jag minns rätt. Så att husbilar och husvagnar får hela gamla parkeringen för sig själv invid kanalbanken. Om du sen inte vill betala 175:- för att stå där då har du redan lösningen. Kör därifrån.
Sen kan man ju se det som att kanalbolaget har stora kostnader för att underhålla detta kulturminne. Bryggor bytas, kajer förstärkas m.m.. Det jobbas året runt både med egen personal och inhyrda entrepenörer.
// Göte J
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Bergs slussar 230:-

Tycker du ska byta husbil till en billigare, så har du råd att betala ställplatsavgifter, :twitcy:

Stig Bernhardsson
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Bergs slussar 230:-

Ibland undrar man. Är vi husbilsåkare någon sorts paria.
Förra lördagen stannade vi vid badplatsen lilla havsjön på hökensås. Badade och solade. Sent på kvällen stod vi i sällskap med ytterligare bil och vi tänkte givetsvis övernatta.
Då kör en herre i bil fram och frågar om vi inte sett skylten, camping förbjuden.
Jovist, har vi sett den men vi campar inte. Vad gör ni då. Vi pratar svarade jag, samt att övernattande i husbil inte är camping. I så fall campar du om du stannar och sitter och sover i bilen. .....

Det kommer alltid att finnas människor som tycker att vårat jordklot är för litet, och att de inte får tillräckligt med plats

:)
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Bergs slussar 230:-

Ja en natt kan det vara ok, Men man karnse inter åker dit varje helg. Därför har vi Hb.
:twitcy:
 
Toppen