• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Behandling av toa:n i bilen

F

F.d. 18251

Guest
Jag läste för en tid sedan en tråd om att man kan behandla toastolen invändigt med ett medel så att det ej fastnar något i plasten eller att den blir missfärgad. Det var en medlem, vars son, sålde detta per postförskott som skrev om det.
Vad jag minns så var det ett medel som används för lackkonservering utv.
Är jag fel på det eller???????

Olle Jonsson

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Behandling av toa:n i bilen

Du har rätt, medlet heter Diamond Brite. Jag har använt det i toan med gott reslutat.
Det var T Rantsow, #305, som tipsade.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Om man gör ett försök att vara lite rolig så är det väl ungefär vad flaskorna räcker till
fixa glansen och glidet på toan.

P-zon

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

använd sprayflaska med vanlig såpa utspätt med vatten ,stark medelel skadar plasten o pacningar!!!!

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Såpa som nämns i inlägget här ovanför är perfekt, häller i såpa och lite vatten och jag har aldrig någon beläggning i tanken.

F

F.d. 18251

Guest

Det är märkligt detta med att fråga om något. Några av dom svaren som jag fått är ju inte alls det som jag frågade om. Jag vet mycket väl att det finns andra medel att använda bl.a. såpa men jag frågade inte om det.
Tack för ditt svar Olle för det var det jag undrade över.

F

F.d. 52943

Guest

Jo, du har rätt - de flesta trådarna spårar ur väldigt snabbt. Lite synd - det blir svårt att söka efter info med hjälp av trådarnas rubriker. Men samtidigt är det väl lite av charmen med detta forum. Man får reda på de mest oväntade saker hela tiden...
:spinny::spinny::spinny:

För oss som har gått i pension är kanske problemet mindre - vi har tid att läsa i princip alla trådar om vi vill.

Toppen