• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Behövs GPS info till mer en data ?

F

F.d. 839

Guest
Alla GPS freaks,

Hur många gånger har man inte vilja ha haft möjligenheten att använda GPS data till mer en ett GPS program ? T.ex köra 2 olika GPS program säg Route 66 och Micro$oft Autoroute 2007 men har bara en GPS ?

Jag har testkörd 3 olika GPS program på 3 olika datorer samtidigt. Vad sägs om Micro$oft 2007 på en bärbar data, Tom Tom på en Qtek 9100 och IGO på en PDA iPaq 5550. Allt detta med en enda GPS nämligen en Bluetooth Royaltek. Fungerar perfekt.

Lösningen är : GPS splitter, simulator and logger. Serial port splitter. - Franson GpsGate
GPS Gate är gjord utav ett Svensk företag i Johanneshov (Stockholm) och är mycket prisvänlig men en 14 dagars trial finns att testa.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Behövs GPS info till mer en data ?

Av de program jag har så har jag ofta igång Route 66 och Promobil&CARAVANING samtidigt. Och då får man ju stänga GPS:en då man växlar mellan programmen. Slipper man detta med deras mjukvara?
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Behövs GPS info till mer en data ?

Dethleffskvalite,

Jag känner ej till Promobil & Caravaning men jag har 2st navigations program igång samtidigt och fungerar bra, låt bägge vara aktiva samtidigt. Bägge program kördes i Windows XP, jag vet att det har varit problem med Vista men det ska inte vara fallet med GPSGate.

I vilket fall som helst gör du inga ekonimiska förluster för du kan ladda ned en trial version (full funktion) och kan användas i 14 dagar helt gratis :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen