Det är inte lätt på avstånd, när man inte står framför PC:n;

Men, om vi tar det i steg:
1. Stäng alla program så att du får ett rent skrivbord (skrivbord = grundskärmen i Win)
Klicka på
(1) Utforskaren (vänsterklick) eller (
2) din
standardmapp för egna dokument/filer i Win (dubbel vänsterklick), den med ditt användarnamn
2. I programmet Utforskaren: Klicka på fliken
Visa överst
Ställ in visavyn som bilden nedan visar
1-4 (1 - se till så att navigeringsfönstret/-kolumnen visas): Klicka på knapparna så att de blir markerade - ljusblå med mitt win-tema, plus bock i för 4:
Nu kan du se filnamnstillägget, i exemplet ser du tillägget .jpg på mina bilder/foton, det är det vanligaste filnamnstillägget för foton, men det finna andra:
- Ser du dina bilder som laddats in från CD:n? I så fall, vilken är filnamnsändelsen för dessa?
3. Om inte dina bilder syns här, se till först och främst att du står i huvudmappen
Bilder, är dina bilder nedladdade automatiskt från CD:n borde de ligga här eller i någon av undermapparna i Bilder
Ligger de fortfarande kvar på CD:n måste du i stället klicka på CD:n, rulla längre ned i navigeringsfönstret i vänsterkolumnen så ser du den (om du har en cd-skiva instoppad vill säga).
4. Högerklicka på en bild
När du har hittat dina "tomma"/osynliga foton, högerklicka på en av dem. Då ska det se ut ungefär så här (exakt vad som listas beror på vilka program du har installerade):
Här ser du vad jag nämnde i tidigare inlägg, välj
Öppna med ... (vila med musen på Öppna med, flytta den rakt ut till höger i pilens riktning, se till att hålla dej kvar i den grå meny som fälls ut) och välj (= vänsterklicka) något av programmen som listas.
Foton och
Fotovisare borde du se, de följer med i Windows).
Jag väljer programmet Foton, som startar upp och visar bilden.
Fungerar det?
Min starka misstanke är att dina bilder från CD:n saknar en riktig filändelse. Men innan vi kan få fram den går det inte att lösa problemet. Iaf klarar inte jag det