F
F.d. 59912
Guest
Hej på er alla, jag har ett Dometic 8555 kylskåp i husbilen. Det konstiga är att frysen blir på gas 15-17 minus men kyldelen bara 14 plus. Vad kan det vara för fel?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Detta har oftast med omgivande temperatur, fyllnadsmängd och hur mycket man tar ur flaskan.En annan grej också, när kylskåpet går på gasol och man sätter på värmen på gasol så låter det i gadolflaskan som det bubblar. Stängde av direkt, någon som varit med om det? Provade två olika flaskor och det var samma resultat.
Så blir det om kontaktpastan lossnat mellan kylrören och kylflänsarna.En sak till frysen går ju ner till minus temperatur innan kylen ens har reagerat något alls. Borde det inte vara lättare för kylen att gå ner från +20 till +18 än för frysen att gå från +20 till +10 i normal fallet?
Billigare om du vänder dig till en Kylskåpsreparatör