• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Behöver Er tröst!

F

F.d. 17941

Guest
Jag har nu suttit med en gipsad vänster häl sedan den 2 februari, månaderna går, husbilen står. Hela Europa ligger och väntar, när kommer vi iväg? Jag blir mer och mer förtvivlad, vi älskar att resa. Solen skiner men för mig är himlen verkligen inte blå. Fy f-n vad livet är trist.
Totte04
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Behöver Er tröst!

Nu tycker jag verkligen synd om dig. Du har suttit så länge med din gipsade häl men nu borde det väl närma sig slutet på detta elände. Hoppas att du snart kan få åka iväg med husbilen men varför kan du inte åka iväg trots din gipsade häl?
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Behöver Er tröst!

Tack och lov, jag ser den inte, den står parkerad några mil bort. MEN jag ser ibland ANDRA husbilar, och då kommer de där hemska tankarna, tänk vad härligt att rulla omkring där ute i Guds fria natur, stanna var jag vill, kanske få prata en stund med en likasinnad tok som jag om husbilslivet.
Jag undrar" ska jag få uppleva detta en gång till eller......!
Totte 04
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Behöver Er tröst!

Med ett sånt driv som Du verkar ha så kan jag inte tro annat än du är snart "på väg" viljan kan försätta berg. Undran varför har det tagit så lång tid komplikationer med häl.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Behöver Er tröst!

Jag förstår dig fullständigt. Ritva har canser på 12.e kotan, men hon har ett j.a gott humör, vilket hjälper både henne och mig. Vi åker HB mellan behandlingarna. Vi har varit i Finland via Haparanda, Båstad, Mellbystrand, Lidköping, Bengtsfors och nu ska vi åka till Öland Böda Sand plats 4002. Vi måste vara tillbaka den 22/8 för ny behandling.
Kan din fru köra, så passa på att åka de få dagarna mellan behandlingarna, det stärker humör och livsglädjen, du får fokus på annat än hälen. Det hjälper även din fru, för jag vet.
Jag hoppas verkligen att du snart blir såpass bra att du kan dra iväg genom Europa.
Kram från både Ritva o mig
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Behöver Er tröst!

Tack till er alla!
Det käns skönt när ni hör av er.
Problemet med min fot hänger samman med att jag är diabetiker, skadan sitter exakt under vänster häl. Jag får INTE använda vänster fot, där av tiden och begränsningen av rörelsen.
Jag är fullständigt medveten om min ålder, att min tid har varit, att massor av andra har det värre, och att jag tillhör den skara som ännu är "någorlunda" klar i huvudet glädjande nog!, Dessutom att få tillhöra den skara av människor som har fått betalt för att resa i mer än 40 år över hela det runda som kallas "klotet"
Kanske är det just därför det är så svårt , att bli "fast förankrad" inte kunna "slinka" in på den Puben , eller ta bilen och köra ut i vildmarken. Eller bara sitta på balkongen om kvällen, ta en kall öl och höra trafiken 40 våningar nedanför. Omställningen
Kroppen för övrigt känns fin, huvudet fungerar men inte EN fot, bara En fot förstör livet!
Såg idag ser jag tre husbilar glida förbi, gissa vart tankarna gick?
Norrländska Hjortron myrar, härligt slingrande alp vägar, sköna stränder vid Medelhavet, så kom verkligheten ifatt mig, hemska verklighet!
Totte 04
 
H

hcarlsson1956

Guest
Sv: Behöver Er tröst!

Men har du inte nåt barn eller fru , vän som kan köra. Och ni kan ju väl besöka vilken sjukhus eller vårdcentral som helst i landet. Det är säkert inget problem bara du har nån som kör husbilen . Ha en forsatt skön sommar i alla fall hälsningar Helena
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Behöver Er tröst!

Hustrun tycker husbilen är för stor för att köra ( 7 m) dessutom får ej stigningen på¨vägen vara mer än 3 % , vi har lite olika bedömnings i sätt att se på "utsikten"
Funderar skarp på att skaffa 2 36-åriga chaufförer. Platsen där bak är liksom gjord för det!
Totte 04
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Behöver Er tröst!

Försök att se möjligheterna istället för begränsningarna. Jag träffade en ung grabb ca 30 på Uddevalla sjukhus, han hade blivit lam från midjan och ner, efter en motorcykelolycka. Nu har han en 4.hjulsdriven permobil och är ute i skogen och kör, han är även med och jagar. Han har fått ett annat perspektiv på livet. Han upplever mer nu än före olyckan. Han är nöjd med livet och är numera e glad person
Uno
 
Toppen