• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BC 40 trådlös backkamera

bossemaria

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27148
Medlemskap
2024
Monterade en BC40 förra året (2019) och är nöjd med den, trots att man måste aktivera den då man backar. Men bilden är klar och tydlig och stödlinjerna fungerar. Rekommenderas,! Bosse
 

Leif C

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
4652
Medlemskap
2024
Nån som har monterat en BC 40 trådlös backkamera med en gps Garmin Camper 770LMT-D
Är ni nöjda eller

Mvh Kjell

Garmin skriver: "Fungerar med din kompatibla Garmin-navigator". När man tittar på Garmins lista över kompatibla produkter finner man inte frågeställarens modell Camper 770LMT-D.
Har någon testat med just Camper 770LMT-D?

/ Leif C
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag har föregångaren på kameran till min camper 760.
Den får spänning när jag har D+,
Camper760 matas från bobatteri.
Så när jag startar husbilen, så hoppar kamerabilden upp själv på skärmen, (använder den som backspegel då och då vid färd) vill jag se kartan istället så får jag välja den, genom att stänga kamerabilden, vill jag sen se kameran får jag klicka på den ikonen i högra hörnet.
Kopplar man istället kameran att matas från backljuset så startar den automatiskt, och försvinner från skärmen när man lägger ur backen.
 

Vilsberga

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Enköping
Monterade igår en trådlös från biltema , men la in kameran på bakljuset så att så fort jag startar så tänds skärmen och bilden kommer upp.
Tycker att då kommer den till användning mycket mera,man ser en bil väldigt tydligt på långt håll. Rätt eller fel ?
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
196
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Garmin skriver: "Fungerar med din kompatibla Garmin-navigator". När man tittar på Garmins lista över kompatibla produkter finner man inte frågeställarens modell Camper 770LMT-D.
Har någon testat med just Camper 770LMT-D?

/ Leif C
Jo, den finns faktiskt med i listan. Klicka på "kompatibla" på 3:e raden under rubriken "Fungerar med din kompatibla Garmin-navigator så att du kan se bakom fordonet".

 

LageLindstrom

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
19524
Medlemskap
2026
Nu har jag monterat min nya backkamera till navigatorn Camper 770LMT-d ,trådlösa BC 40 den fungerar toppen.
Det var mycket enklare att backa med den inställd efter husbilens mått, bättre bild än den som är i stereon.
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Jag har nu provat min på vår Sunlight t69l och den fungerar utmärkt och jag har även testat den åt sidan genom ett fönster med tanke på sämre sikt åt höger (dolda vinkeln) fungerar där också!:)
Tommy
 
Toppen