• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batterilivslängd för Elcyklar.

tombyske

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024
Sv: Batterilivslängd för Elcyklar.

Det har gått en tid sedan du la in ditt inlägg. Hur har det gått med det nya batteriet, fungerar det bättre?
Kan du skicka mig telefonnummer eller vart man kan hitta reservbatterierna?
Vi har två cyklar, batterierna fungerar bra trotts att dom nu är 5 år! Tycker att dom är helt ok att cykla med som en vanlig också.
Då vi bytt vistelseort och man blir ju inte yngre, funderar vi på att uppgradera batterierna till 16Ah 36V, inkl. laddare. men 8000:- för två, nja???

MVH 2727
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Batterilivslängd för Elcyklar.

I reklamen när man köper elcyklar står det ofta att dom klarar ca tusen laddningar.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Batterilivslängd för Elcyklar.

Det har gått en tid sedan du la in ditt inlägg. Hur har det gått med det nya batteriet, fungerar det bättre?
Kan du skicka mig telefonnummer eller vart man kan hitta reservbatterierna?
Vi har två cyklar, batterierna fungerar bra trotts att dom nu är 5 år! Tycker att dom är helt ok att cykla med som en vanlig också.
Då vi bytt vistelseort och man blir ju inte yngre, funderar vi på att uppgradera batterierna till 16Ah 36V, inkl. laddare. men 8000:- för två, nja???

MVH 2727
. Har också haft våra cyklar i fem år och ca 400 mil så nu började batteriet tröttna. Hittade batteridocktorn i Stockholm som bytte ut elementen i batteriet för 3000 kr/st. Skickade dom med schenker, fick sms att dom var åtgärdade och var på väg tillbaka. Fick betala frakten. Har nu testat dom trots höst och kyla. Körde tre mil innan jag gav upp och då fans det kraft kvar och jag lät batteriet göra hela jobbet. Fy va kallt det var. /sören
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Batterilivslängd för Elcyklar.

Våra batterier klarade 2016 också dvs 5 år. Skall bli kul att se om de klarar ett sjätte år☺
Själva cyklarna börjar dock bli litet slitna för de har ju rullat i sju år. Däck, bromsklossar mm har fått bytas.
 
Senast ändrad:
Toppen