• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Batteriladdare

Piston59

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
43317
Medlemskap
2025
Hej alla ,en fråga då jag är lite kluven om detta när det gäller batteriladdaren i min husbil en Weinsberg R58 2016
Under stora soffan sitter en batteriladdare o tydligen kannan skifta från syra till gelbatteri på den.min fråga är om jag har ett syra batteri till bodelen o ett till startbatteriet,måste jag då byta båda till gel om jag vill sätta in ett agm batteri i bodelen ..sen litiumbatterierna behöver dom nån speciell laddare ..tacksam för svar,,en fråga till under lilla soffan så sitter det en grålåda som känns varm o undrar vad den är till för

Bilagor

• IMG_3590.jpeg
    IMG_3590.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 42
  • IMG_3594.jpeg
    IMG_3594.jpeg
    1,5 MB · Visningar: 42

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Nej, du kan behålla startbatteriet som det är. Båda typerna är "blybatterier". Litiumbatterier kan laddas med läge "AGM" även om det är rekommenderat att byta 230V laddaren till ett som kan kopplas om till LiFePo.

Toppen