• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Batteri i bodel

• Startad av Startad av F.d. 53585
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 53585

Guest
Hej
Jag var på Biltema och köpte ett underhållsfritt batteri, 80-41001, som när jag kom hem visade sig vara för högt för att gå in i bodelens batterifack!
Skitkul, eftersom jag har 10 mil till närmaste Biltima
Nu till frågan: Är det ok att ha ett "startbatteri" i stället för ett "fritidsbatteri" till bodelen? Jag vill ju ha så många Ah som möjligt. 353x175x200 är maxmåtten

//Hasse

Sv: Batteri i bodel

Ett fritidsbatteri är konstruerat för att klara de djupare urladdningar det blir i ett bodelbatteri. Ett startbatteri mer gjort för att kunna ge hög ström under kort tid, och så toppladdas (eller vad det heter).
Fast jag har ändå haft ett startbatteri i Skorven i flera år. Det stod och skräpade i agraget efter en bil som skrotats, och jag tänkte byta ut det rätt snart. Det har nu gått problemfritt i 3-4 säsonger. Men ändå tänker jag sätta in ett fritidsbatteri när det blr dags att byta!

Sv: Batteri i bodel

Hej!
ett start batteri tål inte så djupa urladningar som en fritidsbatteri gör.Så det måste betyda att man förkortar livet på batteriet.
Hälsningar/Zlatko

Tillbaka
Toppen