• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BaseCamp och Camper 770?

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Hej!
Vi har i många år kört MC och använt Garmins kartprogram BaseCamp för att göra egna rutter som vi sedan fört över till vår GPS. I det fallet en zumo595. Nu har vi gått över till husbil och funderat på att skaffa ny GPS då den gamla följde med då vi sålde hojen. Men, vet någon om det går att föra över egna rutter från BaseCamp till Camper 770?
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
914
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Har haft Garmin 770 i mer än ett år
Använt BaseCamp i flera åt
Sedan är jag inte inponerad av vägvalet i Garmin, vill ofta välja kostigar
/ Thomas
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
RoffeN: fundera på POI-loader också som komplement till BaseCamp. Underlättar laddning av POI:er och numera (Camper 770) klarar Garmin av att visa egna ikoner för olika POI:er (hamn, rastplats, camping, eller vad man nu vill ha).

Lägg ikonerna (32x32 px) i "Min Garmin\Anpassade waypointsymboler" och döp dom till 000.png, 001.png osv. I BaseCamp hittar du dom sedan sist i symbollistan under "Anpassade symboler"

MVH
Hans
 

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Har haft Garmin 770 i mer än ett år
Använt BaseCamp i flera åt
Sedan är jag inte inponerad av vägvalet i Garmin, vill ofta välja kostigar
/ Thomas
Håller med dig! Det är därför det är bra att kunna gå igenom rutterna i BaseCamp innan de läggs in i gpsen.
 
Toppen