• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

F

F.d. 25090

Guest
Hej!

Jag planerar för en träff för barn i husbil och skulle behöva lite tips och råd.

Först finns det något intresse för en sådan träff?
Vad gör man på en sådan träff?
Osv.

Hjälp mig gärna med att berätta vad du skulle vilja ha ut av en sådan träff.

Som det ser ut nu så kommer träffen troligen att bli i början av Juni på Skutesjön.

Eftersom vi som åker omkring med barn i våra husbilar är så få så kommer träffen att rikta sig till alla husbilsåkare och läggas upp på fler forum.
Hoppas ingen misstycker.

Hoppas på en riktig lyckad träff.

Med vänlig hälsning,
Laila Olsson med familj
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Är vi bara hemma och inte ska på nåt annat så kommer vi gärna! Tror inte att man behöver ordna så mycket, barnen roar sig själva alldeles utmärkt! Kanske film på duk på kvällen för ungarna, lite grill och så, så blir det säkert jättekul!
Vi har haft flera träffar i Argosgänget, vi som har en Burstner Argos, dom flesta har barn i ungefär samma åldrar och dom har skitkul helt enkelt!

//Ludde
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Vi kommer gärna, det vore kul med en barnträff.
Jag ska fundera om jag kommer på några bra idéer (utan yxor och knivar inblandade...)

Enkel tipspromenad kanske?

mvh jocke :)
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Det låter som en kul idé! Om vi inte har något annat för oss så kommer vi gärna!
En poängpromenad (med olika nivåer på frågorna) kan vara trevligt, och sedan kan ju alla ha med sig spel, bollar, osv. Det hänger nog en del på oss föräldrar att "tussa ihop" barn av lämpliga åldrar och se till att ingen känner sig utanför.
 

Fam Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Är vi bara hemma och inte ska på nåt annat så kommer vi gärna! Tror inte att man behöver ordna så mycket, barnen roar sig själva alldeles utmärkt! Kanske film på duk på kvällen för ungarna, lite grill och så, så blir det säkert jättekul!
Vi har haft flera träffar i Argosgänget, vi som har en Burstner Argos, dom flesta har barn i ungefär samma åldrar och dom har skitkul helt enkelt!

//Ludde

Håller med Ludde.
Barnen är underbara på att aktivera sig. Är kanske sämre med de vuxna?;-)
Men nu är ju detta en barn träff.
Självklart ska alla vara välkomna som har minst 1 barn med i husbilen.
Vi kommer!!!

Fam Pettsson /Malin
 

carina jk

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
9061
Medlemskap
2024
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Ett väldigt bra initiativ. Vi har åkt husbil i många år och tyvärr inte lyckats träffa någon barnfamilj med husbil. Vi kommer gärna om vi kan :) Vi får se om vi får med oss tonåringarna, annars blir de bara de små ;-)
 
F

F.d. 25090

Guest
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Kul att många gillar denna idé med barn träff.

Kommer så fort som vi spikat datum att lägga upp träffen här, så alla som vill komma kan boka upp sig och se till att inte boka in sig på något annat.

Ser även själv mycket fram emot denna träff.

Tack ännu en gång för all respons så här långt.

/ Laila :)
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Jättekul!
Vi har inte varit på någon träff ännu och nu ser vi fram emot att anmäla oss så fort det går. :)
 

kingolsson

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
6275
Medlemskap
2026
Sv: Barn i husbil! (Hjälp inför träff.)

Får man fråga vad ligger skutesjön? En barn träff hade varigt roligt om det inte krokar med något annat.
 
Toppen