• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bara nackdelar med större HB ?

Sv: Bara nackdelar med större HB ?

Angående "lätt att ta sig fram", så sitter det i körskicklighet.

Kom igår hem från 2v på Kreta (bodde f.ö i Kissamos, kan varmt rekommenderas, så långt från "turistträsk" man kan komma. Inte en souverirbutik i sikte och butikerna stängda mitt på dagen).

Där man tycker det ser tight ut med en smal Suzuki Jimny, tar sig turistbussarna (inkl dubbeldäckare) fram med lätthet .....

Peter :)

För de som seriöst är ute efter en plåtis med slide out, hör av er till Svenn-Inge Widell /Car & Van i Ryd...
Jag vet att han funderar på att ta hem dessa! (ev. i höst)

När det gäller körande av fordon, så finns det de som inte ens borde köra en plåtis... ;)

Nu har jag själv ABCEDE och även kört yrkesmässigt, behöver ifs. inte betyda att jag kör bra för det, men vår förra turnébuss
som var 14.9m/24T, 4m hög & dispens 2.60bred gav en "ganska" god skola, speciellt i Stockhlms innerstad... :)

Att nu ratta en Gulf Stream Crescendo på 10.1m är i mina ögon som en "plåtis" :twitcy:

Som flera skriver, jag kör mellan ställena där jag bor, helt super med slide out!
Vilken rymd i bilen när man väl "slått läger", svårslaget!

Men det är klart, compact living/plåtis med slide out för de som så önskar
är kanske även det ett riktigt trevligt alternativ.

Tjohopp, Magnus

Fant i dag en snutt pa youtube med en kamper for montering pa et chassi med 2 slideouts og sma dimensjoner pa veien vekt under 1300 kg i basisutgave, monteringstid 2 dager.

Blue dog rv - YouTube

Tillbaka
Toppen