• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bakslag

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025
Sv: Bakslag

:snowman-1-icon::snow-icon::snowman-1-icon::snow-icon::snowman-1-icon::snow-icon::snowman-1-icon:
Ja usch o fy attan till att vakna upp till detta
här i Getinge har vi nog fått drygt 10 cm vi skulle packat husbilen nu på morgonen för att åka en mysig vår helgtripp,
Ja ja det är väl bara att ta fram långkalsingar, termobyxor & vantar och bryta ihop & komma igen för ut skall vi denna helg.
Våren kommer väl någon gång!
:wub::yes:
Hälsar vi från Getinge
Catrin & Kjell

Senast ändrad:
F

F.d. 58620

Guest

Ja detta visar bara att man inte ska planera inför helgen. Vi skulle till Östgöta
Camping och inhandla lite smått och gott. På hem vägen skulle vi stanna till hos dottern och hämta hem husbilen, har längtat hela veckan. Så vaknar vi till detta 20-30 cm snö och det snöar fortfarande fy tusan. Blir att stanna hemma ,en av sönerna ska komma hit och skotta senare idag. Det är vi mycket tacksamma för.Varken jag eller Rolf klarar av så här tung snö. Nu har jag ju stressat hela veckan med vårstädning av hela huset för att jag tänkte städa och fixa med HB idag så nu blir det ofrivilligt viloläge i fåtöljen framför dumburken.
Kan bara säga .......j....f......h......snö.
Kramar från Gunilla:snow-icon::mh::bye:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 940

Guest

Detta kan väl inte kommit som någon överraskning,SMHI har varnat för detta i flera dagar.
Arne.

T

Teddi

Guest

hej ragge. ja hade också tänkt o trycka på (tackknappen) .men så tyckte ja att de va inte mycket att tacka för. därför saknas en (sympatiknapp).:D:D

F

F.d. 58637

Guest

Jo här hemma så har det kommit ca 2,5dm snö och jag hann precis komma hem från jobbet innan jag fick gå ut och dra lossa grannens Volvo , Audi quattro är bäst ;) :) . Kör försiktigt alla .
Nu tog Du allt till. Här I Ångermanland (Källeg)har vi bara 1 dm

Thomas & Annalena

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
890
Medlemskap
2026

Ja inget roligt men bara 2-3 cm i kungälv:twitcy: men det ska bli fint imorgon:)
men vi drar ut i Göteborgs norra skärgård tror inte det har kommit något där eller någon som kanske vet??

F

F.d. 52945

Guest

I Klippan e de soligt och fint och ca +12 grader...bara för att jag har bytt till sommardäck!!;)

Synd om er andra som måste ha de tråkiga vinterdäcken på ett tag till!:D

//Pilot

F

F.d. 58621

Guest

Här i Stockholm började det snöa vid tretiden och snöar fortfarande. Det gör inget, allt smälter troligen bort på söndag då solen kommer tillbaka. Vi har ca 20 cm kvar på stora delar av gräsmattan sedan tidigare. Snacka om klimatförändring.
V-backen :wink:

F

F.d. 52943

Guest

Snö är kul!:D

VA?:wideeyed::wideeyed::wideeyed:

F

F.d. 58666

Guest

Började med förberedelsena på campingen i måndags inför året.
Tro inte att Öland har förskonats från denna j:ä vinter. Brutna täd trasiga och knäckta tak och altaner på stugor och villavagnar för att inte tala om all snö som ska bli till vatten.

Solen sken och det var vipor, starar,lärkor och alla dessa f:b gäss som har förmågan att skita över allt, nu är det vår sa jag till jobbarkompisen han skrattade och sa att det ska bli tre (3) vipvintrar innan det blir vår på Öland.

0630 03 18 2011 PÅVÄG TILL CAMPINGEN SLOG DEN FÖRSTA TILL.

Hela dan förtstörd av detta j:a mögel på marken c:a 4 cm blött och skitigt på torra vägar i helgen (var nere och vände med HB:n vid Långe Jan fin väder)
På väg till Färjestaden stod en vipa på en åker i snön och önskade sig lika långt här ifrån som jag (stackars f:n utan skor burrrrrrrrr).
Två vintrar i rad på med så mycket snö och kallt är ovanligt på Öland.

Så nu hoppas jag på en sommar som börjar i mitten på maj med 20-23 grader varmt och sol dagtid och en regnskur nattetid mellan varven och slutar i mitten på september.

Öland full med turister (husbilar,husvgnar,tältare och hyresgäster) så alla blir glada på campingar och ställplatser.

Tänk på vipan i snön!

"linkan"

Toppen