F
F.d. 55334
Guest
Chassiefabrikat: Volkswagen
Chassiemodell: LT 31 f d skolbuss
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: ??
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Volkswagen
Husbilsmodell: JÖSSES vad är det här
Husbilstyp: Skåpvagn
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Växellåda
Hej alla,
det fanns för mycket att välja på här ovanför så jag kör en rak fråga:
Är det någon som känner till/vet namnet på/ ett litet företag i Kimstad-trakten som kan fixa detta som jag knappt vet vad det är. En bakre kardanknut som är nitad. Nitad är knäckordet. Kardanknut kan Jocke på Ö Husby Bil & Motor fixa fram säger han men har inte maskinell utrustning för nitandet. Nobtec i Norrköping har gjort det men inte nu längre, den som kunde göra det har gått i pension. Och ska finnas en mindre företag i Kimstad-trakten som kan göra det men har inte hittat dem än. TACKSAM även för andra namn och orter såklart. Har letat på nätet men fann inte det jag sökte.
Det handlar om en Vw LT 31 1978 med ovanligt kort vad det nu är, om det har någon betydelse och vad den axeln nu kallas så är den ovanligt kort - enligt Jocke. Som inte lyckats hitta någon komplett på nätet.
Använder man versaler så skriker man, så nu gör jag det: HJÄLP!
Agneta W
Chassiemodell: LT 31 f d skolbuss
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: ??
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Volkswagen
Husbilsmodell: JÖSSES vad är det här
Husbilstyp: Skåpvagn
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Växellåda
Hej alla,
det fanns för mycket att välja på här ovanför så jag kör en rak fråga:
Är det någon som känner till/vet namnet på/ ett litet företag i Kimstad-trakten som kan fixa detta som jag knappt vet vad det är. En bakre kardanknut som är nitad. Nitad är knäckordet. Kardanknut kan Jocke på Ö Husby Bil & Motor fixa fram säger han men har inte maskinell utrustning för nitandet. Nobtec i Norrköping har gjort det men inte nu längre, den som kunde göra det har gått i pension. Och ska finnas en mindre företag i Kimstad-trakten som kan göra det men har inte hittat dem än. TACKSAM även för andra namn och orter såklart. Har letat på nätet men fann inte det jag sökte.
Det handlar om en Vw LT 31 1978 med ovanligt kort vad det nu är, om det har någon betydelse och vad den axeln nu kallas så är den ovanligt kort - enligt Jocke. Som inte lyckats hitta någon komplett på nätet.
Använder man versaler så skriker man, så nu gör jag det: HJÄLP!
Agneta W