• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bajs ätande

F

F.d. 24400

Guest
Varför äter min andras hundbajs ? är så äcklad av det. han är en labrador. Tacksam för svar :wub:
 
H

hianders

Guest
Sv: bajs ätande

En av Grabbarna Grus (shelties) har också den ovanan. Speciellt nu vintertid när bajset blir krispigt och kanske inte doftar så mkt. Han har gjort det som valp och gör det nu i början av vintern men inte just nu. Inte andra hundars utan bara från våra.

Man kan dessvärre inte göra så mkt åt det tror jag. Vi har provat det mesta.

Inger
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: bajs ätande

Så vitt jag vet så gör alla hundar detta....!!!??? men visst har man vovven kopplad är det ju lättare att påpeka via kopplet... att man som husse/matte tycker det är lite äckl... men som sagt inget onormalt beteende....
 
T

Teddi

Guest
Sv: bajs ätande

dom flesta hundar äter hästskit,,ock koblajor,,dom tänker inte i våra banor,,

för oss luktar det skit,,men inte för våran vovve,,bara att accept,,:D
 
G

GunDogs

Guest
Sv: bajs ätande

En av våra gör det också. Hon började efter att ha hållit rent efter sin valpkull.

Om alla hundägare orkade plocka upp efter sina hundar vore ju problemet löst, åtminstone när det gäller hundskit.

Harskitarna kallar vi för gratispellets. Det är ju mest gräs ;)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: bajs ätande

Jag hade en labbis för en del år sedan och hon var helt hopplös när det gällde att äta bajs. När hon gick kopplad så var det inga problem men i skogen så lyckades hon jämt hitta några högar att mumsa i sig. Fy pyton vad hon stank ur munnen.

Lilla Zacko (dvärgpudel) skulle aldrig fundera på att äta något så äckligt.

Eva
 
G

Granducan

Guest
Sv: bajs ätande

Fick höra ett tips av en vän som hade liknande problem med hunden. Den hunden åt upp sin egen bajs men slutade genast då den fick ett par skedar krossad ananas i maten. Men hjälper ju inte om det är andras avföring din hund äter. Mina hundar är galna i hästskit och det känns kanske lite trevligare men det är inte så lätt att undvika när man bor på landet.
Man vill inte ha så många hundpussar såna dagar.:spinny:
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: bajs ätande

Varför äter min andras hundbajs ? är så äcklad av det. han är en labrador. Tacksam för svar :wub:

Efter 5 boxer och nu på 2.a dvärgschnauzern så har det inte varit problem med att äta hundskit, men däremot så är det en och annan människa som gödslar sig i skogen och det är tydligen mycket gott, och sedan rullar sig hunden i detta! Jag har läst någon stans att det är urhunden som haft vanorna att maskera sin egen doft, genom att rulla sig i den goda doften. En boxer gillade också koskit men de skulle vara torkade. Jag har lärt mig att upptäcka när nosen pekar kontrollerat in i skogen att följa med och för det mesta ligger det en hög efter en nödig människa. Fruktansvärt att ta hand om med dusch och tandborstning.
Bengt. :twitcy:
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: bajs ätande

Detta gör vår labbe också och det är ju bara så äckligt, men tyvärr så verkar han gilla detta!
Har pratat med vår vetrinär och hon säger att det är inget farligt, vissa hundar gör detta
och labbarna äter ju allt(tyvärr)!

mvh Birgittha
 

Magnus.F

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
9644
Medlemskap
2024
Sv: bajs ätande

hade en hund med samma problem pratade då med en klok kvinna som hade en djur butik
hon sa då att man skulle blanda i lite ben mjöl i maten vi provade det och hunden slutade efter en vecka.
 
F

F.d. 24400

Guest
Sv: bajs ätande

Jag har fått ett svar att man ska ge hunden benmjöl det ska visst hjälpa. Värt ett försök :yes:
 
F

F.d. 24400

Guest
Sv: bajs ätande

Tack för ditt svar men en skrev att man ska ge benmjöl det ska hjälpa. Värt ett försök :yes:
 
Toppen