• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Badplats Hyssna

F

F.d. 13313

Guest
Satt på badplatsen i Hyssna och hörde hur hela badplatsen pratade om de två utedassen som föreningen ställt dit. Det man diskuterade var hur man skulle hålla husvagnar och husbilar borta från badplatsen. Man hade satt upp en campingförbjudet skylt på den lilla parkeringen men det hjälpte tydligen inte. Nyfiken frågade jag vad problemet var med dessa (men risk för livet):

Citat:
"De tömmer sin skit-tank i utedasset och det sprutar överallt, det är så äckligt!!"

Alltså är det en del omdeslösa campare som tömmer sin slamtank rakt ned i ett torrdass, och där kan alltså inte längre de badande gästerna gå in längre. Som sagt det ger oss inte direkt några pluspoäng att ha husbil på vägarna! Skärpning!!

/Badar inte i Hyssna längre!

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Badplats Hyssna

Dom som Du Tänkte på kan INTE vara medlemmar i Husbilsklubben.se. Ingen i våran eminenta klubb skulle komma på något så dumt,
E L L E R, /Kurt

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

Man kan ju undra hur dom ser ut i huvudet som kommer på en sådan lysande idé som att tömma toaletten i ett torrdass.
Förmodligen samma personer som uppför sig så att en del kommuner börjar bli tveksamma till husbilar.
/Nisse

F

F.d. 24718

Guest

Jag undrar om de va så smart att skaffa husbil med tanke på det man nu läst om att dylika farkoster inte är välkomna än här än där.
Men det kanske går bra om jag kamoflerar den till pansarbil eller nåt!
:D

Näe, skämt åsido, problem som dessa skulle inte komma upp om alla uppförde sig på ett hyfsat sätt.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12848

Guest

Det är ingen ovanlig företeelse, jag bor vid badplatsen i ragnerudssjön där är det torrtoa där det fricampar många husbilar under året.Många tömmer toan före avfärd,alla är välkommna att stanna där en natt det är en kommunal badplats vid en fin sjö.

Toppen