• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backvarnaren fungerar ej.

H

hianders

Guest
Hej!

En triangel med ett utropstecken visas på displayen och enligt handboken handlar det nog om backvarnaren. Jag har letat men ej hittat aktuell säkring.
Är det någon som kan ge tips?

Hasse

F

F.d. 55509

Guest
Sv: Backvarnaren fungerar ej.

Samma sak för mig. Pratade med en firma & dom sa att dom behövde koppla på datorn för att veta. Någon trodde att det kunde va någon av givarna bak.

H

hianders

Guest

Jag ska göra ett besök hos Fiat Pro få se om dom vill skriva ut ett schema där backsystemet ingår. Det brukar bli lite gnäll när man ber om såna tjänster.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

På Adria är backvarnaren är ett helt fristående system som inte har något med instrumenten att göra.
Symbolen är en varning att något är fel på Fiat-chassiet.

H

hianders

Guest

Det kan vara något av fyra fel enligt handboken ; sensorerna för oljetrycket, bränsletrycket, regnsensorn eller parkeringshjälpen.

Toppen