• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backspegel kaputt

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Plötsligt small det till och höger backspegel lade sig efter sidorutan. Vad jag körde på vet jag inte, såg inget speciellt när jag stack ut och kollade på spegeln. Glaset finns kvar men är liksom uppdelat i sektioner så funktionen kan vara lite missvisande.

Min fråga blir då: Är det nödvändigt att byta ut hela konkarongen eller räcker det att byta glaset. Backspegeln är elstyrd och eluppvärmd. Bilen är en Peugeot Boxer -99.

backspegel.jpg

Jappe

Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Sv: Backspegel kaputt

På en av mina tidigare husbilar, då skadades också min spegel pga en mötande.

Då kunde jag inte köpa något alls i delar, man sålde bara hela alltet inkl. armarna.

När de sedan inte lyckades beställa rätt armlängd på tre försök, då bytte jag själv till de ursprungliga armarna, trots de på Fiat sa att det inte gick.

Alltså, kolla först på någon bilskrot efter bara glas, sedan kanske du kan bygga ihop den själv.

F

F.d. 29925

Guest

med all sannolikhet finns det "lösa glas" att ersätta skrotet med.
Bytte själv för några år sedan, men då var det en Fiat.

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej! Biltema har spegelglas som du klipper till själv och klistrar utanpå det gamla.:yes:

Mvh Sanddammaren

F

F.d. 3077

Guest

Plötsligt small det till och höger backspegel lade sig efter sidorutan. Vad jag körde på vet jag inte, såg inget speciellt när jag stack ut och kollade på spegeln. Glaset finns kvar men är liksom uppdelat i sektioner så funktionen kan vara lite missvisande.

Min fråga blir då: Är det nödvändigt att byta ut hela konkarongen eller räcker det att byta glaset. Backspegeln är elstyrd och eluppvärmd. Bilen är en Peugeot Boxer -99.

Visa bilaga 30319

Jappe
Jappe ,byt glas,Biltemas är ju bara aluminiumfolie.
Du vinklar ut glaser på uppsidan och tager något platt och brett att byta med under glaset så brukar det fara upp,sitter i spår.
Bilfirman har reservglas.
Mvh Bernt

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det verkar stämma även om spegeln är till en tidigare modell. Peugeot J5. Jag ska kolla närmare hos den firman som tycks ha det mesta till min bil. Tack för hjälpen, Knut!

:)Jappe

Toppen