Örjan o Helen
HBK Medlem
Hej, finns det någon som har monterat en backkamera själv , tips om bra märken o priser ,.tacksam för svar. Fransen. 

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Åker du ensam?? Om inte så behövs väl ingen kamera, det är ju bara att skicka ut medpassageraren eller använda backspeglarna.
Hur svårt det är att montera själv är ju väldigt svårt att uttala sig om då det helt beror på vilken "mekarnivå" man är på men jag har monterat flera backkameror själv och visst är det stök och bök med kabeldragning etc. men med lite eftertanke och planering går det nog bra för många. Jag rek. en anläggning med kabel mellan kamera/monitor då det är lätt att få bildstörningar med de trådlösa , de står heller inte högt i kurs vid ett ev. inbyte av bilen. Bif. länk till Homat i Tyskland som har väldigt bra priser och jag o. bekanta har handlat flera olika backkameror där och varit nöjda. Det finns olika uppfattningar om "kvalitetsmärken" och "skräpmärken" men själv köper jag hellre en anläggning med 7" skärm för 1500-2000 här än betalar det 4-dubbla för t.ex. en Waeco av den enkla anledn. att jag med flera inte haft några problem med de här och vi köper hellre annan utrustning för de slantar som blir över
Fachhändler für Rückfahrsysteme und Rückfahrkameras • HOMAT Rückfahrkameras Rückfahrsysteme und Car Entertainment
Varför behöver vi ABS-bromsar? Varför behöver vi servostyrning? Varför behöver vi vinterdäck? Varför behöver vi krockkuddar? Varför behöver vi säkerhetsbälten? Varför behöver vi bilar överhuvudtaget?
Vi klarade oss bättre förr.
Jag har hittat den här firman i min jakt på backkamera. Har inte beställt än men vem vet det kanske blir till våren. Den här har ju dubbla kameror och priset verkar definitivt ok.
Reversing Camera | Reversing Cameras | CMOS Reversing Cameras | CCD Reversing Camera from Parkingcameras.com - Cameras for Cars, Motorhomes, Lorries and more.