• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backkamera med wireless?

boerse

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2025
Letar efter backkameror med wirelessuppkoppling. Använder idag min iPad som Navigator och display till en kamera i hästtransporten för att övervaka hästen med en GoPro 3 kamera och det fungerar strålande. Kan i ofs sätta en GoPro som backkamera med som sagt letar efter en som är designad för detta.

Tacksam för tips

Sv: Backkamera med wireless?

Ett alternativ som egentligen är en dashkamera är Blackvue 500 som har WiFi och där videon kan ses med din iPad. Har HD 1080, min kostade 265 $ på Ebay komplett med minneskort. Strömförsörjning 12 V fordras.

Inget för utomhusplacering dock.

image.jpg

Snyggt! Ung lika som min GoPro 3 men den har jag ett vattentät hus till. Borde finnas kameror som designade för att sitta ute med 12 v..

En mulighet er å benytter et wifi overvåkningkamera med vanntett hus. Det finnes slike som går på 12V. Fordelen er null störning i forhold til analoge trådløse backkamera.

Har selv for kort tid siden utstyrt en Thule hest-transport med 2 analoge kamera med felles monitor. Stadige størninger er en plage, ellers er det greit å ett kamera som viser hestene og et som viser trafikken bak transporten.

Tillbaka
Toppen