• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera för tömning.

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Jag har funderingar på att köpa en Garmin backkamera BC30 eller BC35.
Den ska endast användas för att rikta in bilen så att avloppsslangen hamnar mitt över brunnen vid tömning.
Så frågan är: Om man placerar kameran så nära mark (30-50 cm) som det blir här, kommer den då att fokusera?
Någon som har erfarenhet?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.782
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg havde i forvejen et bakkamera Dometic driving support Perfectview cam 295 med tilhørende skærm M71L. Skærmen har 4 indgange til hver sit kamera

Da Dometic har egne stik som ikke er kompatible med andre fabrikater så købte jeg et Dometic cam 45 som jeg så har sluttet til indgang2 på skærmen så er det bare at trykke på skærmens kameravælger når du kører hen over markbrunnen.
 

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Jag har en extranavigator i bilen. En Garmin 780. Det är den jag tänkte koppla till tömningskameran. Farhågan är att den kommer så nära marken att den inte kan fokusera. Originalbackkameran på bilen sitter ju drygt 3 meter ovan mark.
 

Ejden

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
19914
Medlemskap
2024
Jag har en extranavigator i bilen. En Garmin 780. Det är den jag tänkte koppla till tömningskameran. Farhågan är att den kommer så nära marken att den inte kan fokusera. Originalbackkameran på bilen sitter ju drygt 3 meter ovan mark.
Har köpt en lös liten kamera jag sätter dit när jag skall tömma. Sitter fast med magnet går på Bluetooth.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Jag har en extranavigator i bilen. En Garmin 780. Det är den jag tänkte koppla till tömningskameran. Farhågan är att den kommer så nära marken att den inte kan fokusera. Originalbackkameran på bilen sitter ju drygt 3 meter ovan mark.
Det borde gå, eftersom kameran är tänkt att monteras över lr under regskylten.
 

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Jag har funderingar på att köpa en Garmin backkamera BC30 eller BC35.
Den ska endast användas för att rikta in bilen så att avloppsslangen hamnar mitt över brunnen vid tömning.
Så frågan är: Om man placerar kameran så nära mark (30-50 cm) som det blir här, kommer den då att fokusera?
Någon som har erfarenhet?
Min backkamera Garmin BC 40 sitter prcis över nummerplåten som sitter på kofångaren,ger perfekt bild
 
Toppen