• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backkamera för första gången

Vad är det som får de här apparaterna att dra så mycket ström? Ett minne drar väl några mA, men de här apparaterna verkar dra någonstans
mellan 0,3- 1 A? :wideeyed:
Det kan man undra och manualen för min Kenwood anger dessutom max strömförbrukning under drift till 15A! Vad behöver 15A? det är inget tryck i den så det finns knappast något redigt slutsteg inbyggt. Tror mer att problemet är att det är gammal teknik. (Men backkameran är bra)

Hälsningar
Peter

Den är nog felkopplad på strömförsörjningen eftersom det inte följer tändningen, ISO-kontakten för inkoppling av radion mot bilen kan skilja sig lite så att tändningsläget inte fungerar och har den ständig ström på både minne och apparatström så drar den säkert mer än om bara minnet haft ström, den är ju trots allt en sorts minidator.

Svågern hade ett tag en beg. 2007 hb med multimediaradio och den var kopplad över tändningen och bodelens elblock så den var avstängd med tändningen av och ville man få igång den så fick man aktivera AUX 1 på bodelens kontrollpanel.
Fast de tyckte att den var så krånglig att hantera för gps, backkamera och radio/spelare hela tiden så deras nuvarande nyare hb har vanlig radio och separata gps och backkamera.

En lite rolig detalj var att de ibland lyckades spela dansbandsmusik på den som de inte begrep var det kom från, visade sig att det fanns en hårddisk som förra ägaren hade musik på och det dök upp när de lyckats göra spellista !
Varken svågern eller syrran är så intresserade av krångliga mobil/dator-funktioner så separata enheter fungerar bättre för dom vilket även jag anser själv, så vanlig radio/spelare och separata gps och kamera i min hb.

Tillbaka
Toppen