• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backamera

F

F.d. 29555

Guest
vill ha förslag på en trådlös billig men fungerande back kamera kanske biltemas??
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Backamera

Har oxå Biltemas fungerar väldigt dåligt, det bara hackar och flimrar hela tiden är nog för dåligt med kontakt mellan sändarna.
Funderar på att flytta upp och in sändaren då jag har dem i garaget nu, (skarva kablarna)för kort kablage nu och om det går.

/Pelle
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Sv: Backamera

Jag har precis köpt Biltemas backkamera för 999:- och är mycket nöjd med den. Enda problemet var monteringen. Enligt den medföljande lilla bruksanvisningen monterar man kamerafästet enkelt bakom nummerplåten, men det förutsätter att man har den gamla typen av nummerplåt och hållare, där man skruvar fast nummerplåten i hållaren. De flesta idag har väl den nyare typen där man bara skjuter ner och snäpper fast skylten. Då funkar det inte att få dit kameran.

Efter mycket om och men lyckades jag lösa det genom att plocka sönder den gamla trasiga backkameran och återanvända fästet för att sen klämma fast fästet till den nya kameran bakom det gamla fästet. Lite knölig lösning, men nu sitter den ordentligt på plats.
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: Backamera

Inga problem med den nya typen av hållare heller. Bara att skruva bort hållaren och montera kameran bakom. Har gjort så på min bil.
 
Toppen