• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bürstner I574

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Jag har vid ett tidigare tillfälle frågat om någon har ovan nämnda bil. Skriv ner några rader om för resp.nackdelar och om det är något speciellt jag ska titta efter vid ev. köp. Vi har funnit en från 1999 som är av intresse.
 
F

F.d. 18006

Guest
Sv: bürstner I574

Hej,

Har ingen supervana av husbilar eftersom vi endast "lånar" av sväronen ibland men jag tycker att 574 verkar mycket välplanerad, iaf jämfört med 572 som de hade tidigare. Vi har spenderat 2 veckor i 572 och där var det lite "krångel" med att bädda ned då man skulle sova och det har man löst på ett bättre sätt i 574 eftersom den har säng längst bak också. Det som är bra med 572 är att köket är lite större och de små stuvningsfacken är lättåtkomliga eftersom man når alla ifrån gången. I 574 finns det ju fack även ovanför sängen bak och det är lite krångligare att komma åt. Däremot så har 574 ett mycket större bagagerum som ligger under sängen som man också kommer åt inifrån (mycket bra) Båda har enligt min mening bra badrum... Vi kommer att använda 574 i en vecka i juli så då kanske jag vet lite mer.. Övrigt teknisk så vet jag inte rikigt vad du är ute efter så jag vet inte vad jag skall svara.

Kan tyvärr inte jämföra med andra bilar hur de är att köra men hade inga svårigheter att klara av bilen, tyckte kanske att den var lite klen men är van att köra antingen motorstarka personbilar eller lastbilar så det kanske man inte skall lägga så mycket vikt på.

Hoppas att det varit lite till hjälp trots att jag inte vet så mkt :)
 
Senast redigerad av en moderator:

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: bürstner I574

tackar för detta
just det tekniska med förbrukning o kraft var lite det jag tänkte på men, ej skrev. idag har vi en gammel fiat 1987 å den är svag i uppförsbackar

 
F

F.d. 18006

Guest
Sv: bürstner I574

Kan kolla med svärfar imorgon.. de åkte med den nyligen plus att han säkert kommer ihåg hur mkt 572:an drack..
 
F

F.d. 18006

Guest
Sv: bürstner I574

Fick bekräftat det jag hade för mig.. Den drar ungefär en liter per mil, om det vill sig illa så kan det bli någon deciliter till men inte så ofta.. 574:an känns lite klenare än 572 men det bör inte vara någon skillnad egentligen för motor och vikt är detsamma på de två. Jag uppfattade det förra sommaren att den lätt spann loss när det regnade kraftigt vid start i korsningar, allra helst om man svängde samtidigt och skulle accelerera på en landsväg. Däcken var inte helt slut men inte de bästa heller men jag kan möjligen lägga in en liten tolkning att det är lite lite vikt fram då eftersom detta skedde med "lätthet"
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: bürstner I574

återigen ett tack för dessa rader. klart intressant bil. kommer att kolla en inom någon vecka. har sett några på mobile.de, kan kanske vara ett alternativ.
 
Toppen