Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag läser här i tråden om förhandlingar med campingägare och campingorganisationer, hur många vi är i HBK osv. Men jag förstår fortfarande inte vad det är vi i HBK skall erbjuda motparten i dessa tänkta förhandlingar. Skall vi förbinda oss att köpa ett visst antal platser under året eller skall vi erbjuda medlemmarna ett förmånligt prisavtal och om inte tillräckligt många medlemmar nappar på detta kommer en straffavgift att tas ut av hela medlemskollektivet (eller kanske av de som nappat men inte kommit upp till erforderligt antal under året)?
Nej, jag tror inte vi har så mycket mer att erbjuda än möjligen att skapa reklamplats för campingägarna och deras organisationer på forumet för till syvende och sist kommer det att vara priset som avgör om jag (eller du) kommer att ta in på campingen. Detta skulle då inte vara annorlunda än andra rabatterbjudanden till medlemmarna i HBK som jag tror redan finns för olika produkter, allt från inköp av LED-lampor till kaffe med dopp på något café.
Jag har kanske fel men jag vill minnas att kontakter redan tagits med campingar och deras organisationer angående eventuella rabatter men några sådana erbjudanden tror jag inte dykt upp än.
Los Suecos, det är intressant att läsa ditt svar på mitt inlägg. Speciellt intressant är att du inte med ett ord svarar på min fråga om vad vi har att erbjuda i den förhandling som du vill se. I stället läser du in att jag skulle kritisera ideellt arbetande medlemmar i sina försök att etablera någon form av, om jag förstått dina tidigare inlägg i andra trådar i ämnet, samarbete med campingorganisationer. Jag förstår inte var du hittar grund för dina anklagelser.
Kanske har vi olika definition av förhandling. För mig innehåller den ett givande och ett tagande. Vi skulle ta emot någon form av rabatterat pris på övernattningar men det enda vi har att ge torde vara ett forum att marknadsföra dessa övernattningar hos medlemmarna. Om mitt minne inte sviker så har väl erbjudanden om sådant forum framförts tidigare utan att ge något gensvar, men nya kontakter om ett företagsforum kan naturligtvis göras som kanske genererar ett rabatterat pris. Jag hoppas bara att ett sådant erbjudande om företagsforum inte inbegriper några garantier att uppfylla visst antal gästnätter.
SPECIFIKATIONER | INKL. EL/DYGN |
---|---|
Ställplats | |
Maj och september | 230 SEK |
Juni & Augusti | 250 SEK |
Juli | 280 SEK |
En liten camping som har gjort i ordning fina ställplatser längst ned mot havet, där har vi stått några gånger. tycker deras prissättning är helt ok. Nya ägare sedan 2 år som har förstått vikten av oss Husbilåkare
SPECIFIKATIONER INKL. EL/DYGN Ställplats Maj och september 230 SEK Juni & Augusti 250 SEK Juli 280 SEK
Prislista för Barsebäck Strand - Barsebäck Strand
Välkommen till Barsebäck Strand! Här finner du våra priser för campingtomter, ställplatser, stugor och övernattningsrum.barsebackstrand.com
Ställplats 12/4 – 12/6 & 10/8 – 30/11 | 250 kr |
Ställplats 13/6 – 9/8 | 290 kr |
Sant, men det jag skrev var min åsikt om saken. Andra får anse vad de vill. Om ingen vill betala 500 kr för en övernattning så dör ju sådant ut. Vill tillräckligt många det så lever det vidare. Vill många som mig gynna alla bisysslande småföretagare och idiella eldsjälar med produkter till vettigt pris, så växer sådant. Inga problem.Largu, citerar dig; För egen del förstår jag inte varför vi måste "bil förstådda". Ja det är din tolkning, dina behov, men vi måste nog erkänna och acceptera att vi 105.000 husbilsägare i Sverige har en mängd olika preferenser, önskemål och behov. Vissa tittar inte åt en camping, men andra gör det och gillar det, men har sina önskemål för att det skall bli ännu attraktivare.
Vi husbilsåkare är väl som som samhället i övrigt, en del av oss gillade Volvo Amazon, medan andra föredrog SAAB 96’an.
Självklart skall HBK fortsätta i sin strävan att få fram flera enkla ställplatser. Hjälpa ideella initiativ att skapa dessa, precis som HBK gjort de senaste 10 åren, men det betyder ju inte att vi inte samtidigt skall titta på vad andra medlemmar kanske föredrar.
Det är troligen inte så enkelt att förstå sig på oss.,..
TommyD