• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Båstad

Roddan

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Hej på er!! Vi var i Båstad på en stor gräsparkering där det var tjugofyratimmars parkering. När vi vaknade dagen därpå hade vi fått hänvisning till närliggande camping. vad Båstad borde tänka på är att vi som kommer i husbil också är konsumenter i stan och tänka på alla affärsidkare. Du som bor i stan borde upplysa kommun om det. Annars kommer inte vi i husbil. Kommunen kanske är så rik så den bortser från alla möjligheter.
Roddan
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Intressant. men undrar följande.

Vem hänvisade. kommunen, markägare eller var det campingen?
Var det en reklamlapp från campingen eller en kommunal hänvisning?


Med vänlig hälsning Erik
 

Roddan

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Tyvärr!! Men det var en från Mellby strand där som sa att han har kontakter inom kommun som skulle kontakta er. Vad som står på lappen var att den förklarade att om någon står med klossar eller med markis ute och bord o stolar så kallas det camping. Sen hänvisar den till era två campingplatser. Vad jag tycker är tråkigt är att en så fin plats inte ska kunna användas även av oss i husbil. För oss i husbil är det oftast för långt från camping till centrum i berörda kommun i det här fallet var det fullt på norrvikens camping. Vi tycker om att besöka er fina kommun. Hoppas ni ser oss som en tillgång till övriga turismen
Hoppas kunna besöka er kommun fler gånger.
Häls. Roddan
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Ja, det är klart....står man med klossar och markis och med bord och stolar på en parkeringsplats så är det klart att det retar upp folk.... Framförallt om det är en central parkeringsplats i en kommun med mycket turister och dåligt med parkeringsplatser.

//Niclas
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Båstad

Det kan ju naturligtvis diskuteras, men jag tycker nog att den ligger centralt. Att sedan köra upp på klossar och ta ut stolar, bord och kanske markis på en parkeringsplats är ju inte o.k.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Jag har under åren haft kontakter med berörd tjänsteman, men tyvärr byter man allt som oftast och det är svårt att få kontinuitet. Den hänvisade ytan är den sämsta på parkeringsplatsen (Prästliden); ojämn, backig och nära trafik och rondell. Bäst vore att använda platserna längs häcken till kyrkogården efter viss tilljämning.

Som jag förstår det så var väl hänvisningen helt ok. Camping är ju förbjuden, och har så varit i långa tider; allt sedan tältens tid. Alltså inget ute. De ojämna ytorna fordrar ju dock klossar.

En bra alternativ plats (också avgiftsbelagd) är parkeringen vid Malenbadet (uppvärmt havsvatten), där det är plana ytor och lugnt om natten. 10-15 minuters promenad till hamnen.

Torekov är också värt ett besök, men trångt under högsäsong. En bra plats för övernattning är en undanskymd parkeringsplats (gratis, P-skylt) vid skolan, vid kyrkan. Smal infart längs skolan.

Kommer att fortsätta bearbeta trafikingenjören.

Håkan Mörnstad
 

Roddan

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Till Håkan Mörnstad
ledamot i kommunfullmäktige . Vad ni andra skriver är inte syftet med detta inlägg. Jag är intresserad av en permanenta ställplatser.
Häls. Roddan
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Till Håkan Mörnstad
ledamot i kommunfullmäktige . Vad ni andra skriver är inte syftet med detta inlägg. Jag är intresserad av en permanenta ställplatser.
Häls. Roddan

Hmm vad var då syftet med inlägget?

Du skrev "Du som bor i stan borde upplysa kommun om det. Annars kommer inte vi i husbil. Kommunen kanske är så rik så den bortser från alla möjligheter."

Som jag fattar det bor Håkan i staden och upplyser kommunen.
Det kan väl inte bli bättre?
 

Roddan

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Jag vet inte hur du läser?? Du kanske ser vem jag skrev till. Annars ser du här.
Till Håkan Mörnstad
ledamot i kommunfullmäktige
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Jag vet inte hur du läser?? Du kanske ser vem jag skrev till. Annars ser du här.
Till Håkan Mörnstad
ledamot i kommunfullmäktige

Nu är väl användaren Riviera den samme som Håkan Mörnstad.
Så jag läser så gått det går, men hur skriver du?:spinny:

Ska läsa en gång till...
 

Roddan

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Sv: Båstad

Montreal har rätt!! Sen tycker jag det är bra nu. Om camping eller inte.
Roddan
 

marry

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Laholm
HBK-Nr
6283
Medlemskap
2026
Sv: Båstad

Hej på er!! Vi var i Båstad på en stor gräsparkering där det var tjugofyratimmars parkering. När vi vaknade dagen därpå hade vi fått hänvisning till närliggande camping. vad Båstad borde tänka på är att vi som kommer i husbil också är konsumenter i stan och tänka på alla affärsidkare. Du som bor i stan borde upplysa kommun om det. Annars kommer inte vi i husbil. Kommunen kanske är så rik så den bortser från alla möjligheter.
Roddan

Märkligt att det hänvisas till camping!

Förra helgen var vi och ett antal likasinnade i Torekov, kom till campingen kl.18,10 och blev ganska förvånade när de stängde kl.17 en fredag kväll:mad:
Om nu kommunen vill att man skall övernatta på camping, borde de ha öppet!
 
Toppen