• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Båstad öppnar upp husbilsplatser centralt

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Snart kan gästande husbilsresenärer övernatta på Prästliden igen. Förra året var ställplatserna inte fullbelagda, i år räknar parkchef Marie Eriksson med fler gäster. Men redan har flera närboende hört av sig med klagomål.

E93AA933-09C7-4021-95EC-060BD6365777.png

....tyvärr ser det ut som om inte alla är entusiastiska inför vår entré i centrum av Båstad. Synd.

TommyD
 
Senast ändrad:

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Det är väl där som marken lutar rätt mycket? Jag har sett stora husbilar med framhjulen i luft en där, hur gör man då om man bara har klossar och vanliga stödben? Om det är där jag tror så är det inte en bra plats.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Det är väl där som marken lutar rätt mycket? Jag har sett stora husbilar med framhjulen i luft en där, hur gör man då om man bara har klossar och vanliga stödben? Om det är där jag tror så är det inte en bra plats.

Stod där på "trekvart" för något år sedan, en riktigt dålig "parkering".
// Janne
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Japp, det är inte så lätt att justera en husbil till vågrätt som en husbil.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Som båstadbo och lokalpolitiker har jag kämpat emot denna plats. Backig, störig vid cirkulationsplatsen, billjus lyser in. 230:- för inget. Visserligen fyllning och tankning på Båstad camping en mil bort. Tidigare möjliget att parkera för 60:- borttaget (för att gynna campingen?). Flera möjliga parkeringar har också tagits bort. Tjänstemannen menar också att övernattning = camping. Vanlig parkering utanför fram till kl. 22 (23) mot betalning.

Torekov bättre. Två bra platser. Södra vägen/Olympiagatan (P), bakom skolan vid kyrkan (P), båda gratis (än så länge).
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej Riviera. Har flertalet gånger stått på denna plats utan att uppleva dom besvär du framför, dock alltid tidigare än 1/6 då platsen är fri.
Vi har ett bekymmer med att kommunernas tjänstemän inte har kännedom om skillnaden av behövda tjänster som husbilsfolket o husvagnsfolket söker.
Kan ju oxå vara av ren bekvämlighet att dra alla över en kam.
Hälsningar Sanddammaren
 

Daniel P

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Torslanda
HBK-Nr
29423
Medlemskap
2021
Vi stannade där för ett par dagar sedan. I ärlighetens namn så ingår där ingenting utom det redan omtalade ”svallet”, är man känslig för att bilen lutar har man att göra. Att tömning mm fanns på Båstad Camping framgick inte tydligt, jag hade inte behov av det heller och letade därmed inte nämnvärt heller.
Vi valde den för att det var ett tag sedan vi var i Båstad och ville gå runt där lite. Min rekommendation är att finns där alternativ så ta de. Priset är numera 180:-/natt vilket känns orimligt då det är en lutande åker som de stolpat upp.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej Montreal! Vi har stått där åtskilliga gånger, gäller att välja rätt plats och är väl inte så känslig för lite lutning.
Nära o bra till resturanger. Var så lämpligt till hustruns födelsedag. Stå vid campingen blir för långt att gå så festandet får bli på annan plats. Undrar hur mycket några pensionärer störde ortsbefolkningen, tror det var helt andra anledningar som stängde platsen. Campingen skulle ju driva platsen och som kan läsas i annan tråd har campingägare liten förståelse för husbilars behov.

Hälsningar Sanddammaren
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej Montreal! Vi har stått där åtskilliga gånger, gäller att välja rätt plats och är väl inte så känslig för lite lutning.
Nära o bra till resturanger. Var så lämpligt till hustruns födelsedag. Stå vid campingen blir för långt att gå så festandet får bli på annan plats. Undrar hur mycket några pensionärer störde ortsbefolkningen, tror det var helt andra anledningar som stängde platsen. Campingen skulle ju driva platsen och som kan läsas i annan tråd har campingägare liten förståelse för husbilars behov.

Hälsningar Sanddammaren

Är det inte snarare som på många andra turistorter, ett antal röst- och penning-starka sommarboende tycker sig ha köpt hela orten tillsammans med sommarhuset, och vill inte ha pöbeln att förstöra idyllen?
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Jo så kan det mycket väl vara. Ett av husen mittemot bytte ägare för något år sedan. Tänker oxå på Rydebäck Fortuna där en strandrestaurang fick lägga ner efter att storstadsfolket tvingat bort husbilarna.

Hälsningar Sanddammaren
 
Toppen