• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bästa vaxet?

jerkersson

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
11846
Medlemskap
2025
Just det!, till bodelen då.
jag har använt Turtles i många år med jättebra resultat men....
Ny tider brukar innebära uppgradering och förbättring så vad använder ni?
/ Jerkersson

F

F.d. 53041

Guest
Sv: Bästa vaxet?

biltemas diamantvax, svårjobbat som h....... men sitter kvar som berget:)
/Janne

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025

Använder Diamantvax.

Jag vaxar aldrig husbilen, utan jag slår i en kork av vaxet i tvättvattnet tillsammans med bilschampo. Alltid en glansig yta.

Taket vaxar jag som vanligt med Diamantvax vartannat år.

Bilagor

• diamantvax.jpg
    diamantvax.jpg
    11,2 KB · Visningar: 6
  • 026.JPG
    026.JPG
    1,5 MB · Visningar: 5

jerkersson

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
11846
Medlemskap
2025

Nu var jag nere på Mekonomen och kollade över sortimentet och som vanligt är det delade meningar om vad som är bra och bättre :), jag slog till på det dyraste som var ArmorAll Shield 269:-. Nu har jag provat det på bilen visserligen för den var jag och tvättade innan och........ lätt att applicera, ingen torktid utan bara byta till microduk och torka torrt. Resultatet blev bra men inte något utöver det vanliga som jag kanske hoppats på. I morgon om lust och ork infinner sig ska jag ta en dust med husbilen :spinny:

Toppen