• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa Toalett?

F

F.d. 57908

Guest
Vi ska byta HB och känner att bra Toa är viktigt. Vad finns det för olika sorter. Vi hade tidigare vanlig kassett Toa. Den använde vi så lite som möjligt för att göra 2an på. När man blev nödig så letade vi upp annan Toa och det känns fel. Vi vill kunna använda HB Toa som riktig Toalett. Vet att det finns med stor tank att förvara avföringen i, men vad finns det för olika "stolar"? Vatten Toa har jag sett i annonser men vet inte vad det är, hack /kvarn Toa har vi också sett men tror att det är för dom med stora tankar. Finns det nån som kan hjälpa till att reda ut lite! Mycket tacksam för svar...
 

Emerson

FD HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2021
På våran tidigare HB Toa så kom det bara en liten vatten stril när man spolade, det kändes som att den omöjligt kunde få "lasten" att flytta sej från Toa skålen och ner i tanken. Och det kändes som toaborsten hade en tuff uppgift. Finns det olika "spolning" på stolarna?
Använd duschslangen och spola ner skiten, det är bra tryck i den. Har själv bytt till längre slang och smal duschstril med tryckbrytare - effektivt.
 
Toppen