• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa Appen eller apparna?

Soljägaren

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35769
Medlemskap
2023
Hej,
Är ny här på husbilsklubben och om 2veckor är jag förstagångs ägare till en husbil.
Jag har googlat och letat efter någon bra app eller program för att hålla koll på hubilen samt de äventyr som man kommer vara med på. Tänker mig en kombinerad körjournal och resedagbok där man kan notera datum, miltal, inköp mm och även skriva reseminnen och bifoga bilder samt att det är enkelt att söka och filtrera fram.
Är det någon som kan tipsa om ett bra system för att lösa detta? Den perfekta appen eller kombinationen av dessa.
Tar även tacksamt emot tips på måste appar för husbilsägaren.
Mvh Melker
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Tar även tacksamt emot tips på måste appar för husbilsägaren.
Mvh Melker
Inte app men vår egen karta som medlemmarna lämnar in nya platser och uppdaterar gamla platser. Finns i blå listen ovan. Som inloggad ser du alla platser vi har, ej inloggad visas bara tömningsplatser. Hjälp och trix är bra att läsa.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej,
Är ny här på husbilsklubben och om 2veckor är jag förstagångs ägare till en husbil.
Jag har googlat och letat efter någon bra app eller program för att hålla koll på hubilen samt de äventyr som man kommer vara med på. Tänker mig en kombinerad körjournal och resedagbok där man kan notera datum, miltal, inköp mm och även skriva reseminnen och bifoga bilder samt att det är enkelt att söka och filtrera fram.
Är det någon som kan tipsa om ett bra system för att lösa detta? Den perfekta appen eller kombinationen av dessa.
Tar även tacksamt emot tips på måste appar för husbilsägaren.
Mvh Melker
park4night, Campercontact
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Har inte direkt med husbil att göra men om man stannar efter vägen och vill sträcka på benen med en liten promenad så kan appen "lokalsinne" vara användbar under förutsättning att man har en Androidtelefon. Helt fantastisk om man undrar vart en liten stig tar vägen.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Har inte direkt med husbil att göra men om man stannar efter vägen och vill sträcka på benen med en liten promenad så kan appen "lokalsinne" vara användbar under förutsättning att man har en Androidtelefon. Helt fantastisk om man undrar vart en liten stig tar vägen.
Jag använde tidigare "Lokalsinne" men har ny bytt till Min karta från Lantmäteriet. Den finns både som internetsida och app att installera.
Länk till internetsidan nedan.
Min Karta
Den går att växla mellan karta och flygbild och jag använder den ibland för att se hur en ställplats ser ut från luften.
 

Soljägaren

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35769
Medlemskap
2023
Tack för alla tips. Men det är ingen som "bokför" sina resor på något smart sätt med driftstatistik och reseupplevelser i ett?
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Reseupplevelser i bild samlas på Google Foto. Ekonomiskt får husbilsresorna det som finns kvar i plånboken när allt annat är betalt.
 

Soljägaren

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35769
Medlemskap
2023
Hej! Har man tex Excel så kan man göra en enkel körjournal själv och så som man vill ha den.
Mätarställning, tankning, resmål, gas, mm, mm.
Har man inte Excel så finns gratisalternativ, sök på officepaket i Google .
Lycka till.
Ja det lutar väl åt excel i dagsläget men hade vari trevligt med en enkel app.
 
Toppen