jojje
HBK Medlem
Passagerarstolen Fiat Ducato har ingen bältesvarning ?
På min finns ingen kabel till bälteslåset ?
Jojje
Jojje
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Instruktionsboken kanske ger svar?Hoppas någon mer bemödar sig att svara ?
Jojje
Om man åker ensam så ska väl inte passagerarstolen larmaInstruktionsboken kanske ger svar?
va glad för att det inte varnar...slipper du ha det ihopknäppt...vi som kör utan...Hoppas någon mer bemödar sig att svara ?
Jojje
Har krockkudde på passagerarsidan ! Inte ens auktoriserad Fiatverkstad kunde svara på varför det saknas påminnelse !?Jag tycker att dina frågor är lite för svåra att svara på då jag inte vet vad du vill veta.
Vill du ha påminnelse eller är det bara en fundering varför det inte finns?
Om du har ett bälteslås med kabel så har du troligen en krockkudde på passagerarsidan men
det är inte alltid hela sanningen. Det finns bilar med enbart påminnelse.
På vissa bilar finns det en elektronisk matta i sätet på passagerarsidan som talar om att det sitter någon där.
Dessa prylar hör ofta till SRS-systemet för att veta om någon sitter där och då smäller kuddarna beroende på
vart på bilen krocken sker.
Skojar du eller? Inte åker någon utan bälte idag, hoppas jag! Visserligen skadar du ingen annan när du flyger ut genom rutan vid en krock i redan ganska låg fart, men det känns onödigt...va glad för att det inte varnar...slipper du ha det ihopknäppt...vi som kör utan...
Min varnar inte varken förar eller passagerarsida 2004
inga problem med besiktningen heller
hej ! vår är från 2017 och vi har ingen bältesvarnare där heller ? det får chauffören se till så smtliga som är i fordonet sitter bältade !Passagerarstolen Fiat Ducato har ingen bältesvarning ?
Jojje
Vår bil från 2012 har ingen varning för passagerarsätet, och så har det vart sedan bilen var ny. Tycker det är ganska praktiskt då vi glömt stänga en låda, behöver hämta en karta etcPassagerarstolen Fiat Ducato har ingen bältesvarning ?
Jojje
Men varningen kommer ju bara när det sitter någon i stolen, och då är den ju befogad kan man tycka.Vår bil från 2012 har ingen varning för passagerarsätet, och så har det vart sedan bilen var ny. Tycker det är ganska praktiskt då vi glömt stänga en låda, behöver hämta en karta etc
Om den var inkopplad skulle det varna när man knäpper loss bältet både när man lämnar och kommer, håller med lite konstigt är detMen varningen kommer ju bara när det sitter någon i stolen, och då är den ju befogad kan man tycka.