• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avställningsförsäkring i Folksam

• Startad av Startad av hilding jonasson
  • Startdatum Startdatum
H

hilding jonasson

Guest
Avställningsförsäkring i Folksam får bara användas i Sverige enligt deras kundservice.
Ställer man av i exemelvis Spanien i 4 månader för att på så vis få ett bidrag till ställplatsavgift/camping så gäller inte försäkringen. Inte heller reseförsäkringen i 185 dagar gäller utan endast 45 dagar enligt hemförsäkringens villkor.
Många jag talat med har ställt av i Spanien och min fråga är vilket försäkringsbolag har ni använt? Jag glömde notera detta
Även om Folksam har goda villkor och priser måste detta vägas in i totalbilden på kostnader tillika vägskatten som avgår vid avställning.

Sv: Avställningsförsäkring i Folksam

LF funkar. Kollade detta vid vår förra resa till Spanien.

Sv: Avställningsförsäkring i Folksam

Men LF är mycket dyrare och skall man ha 5 månaders reseförsäkring så vill de ha över 4000 kr i premie. Det lutar åt att behålla folksam och inte ställa av utolands.
LF hem o villa var dessutom 2000 kr dyrare än Folksam

Tillbaka
Toppen