• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avskedspresent från Telia

F

F.d. 8765

Guest
Sv: Avskedspresent från Telia

Det brukar vara så att om man sätter in pengarna på sitt konto i banken kostar det ingenting. Om du nu inte är kund i banken så kan du ju hålla dom sysselsatta med att öppna ett konto, sätta in pengarna, sedan ta ut dom och därefter säga upp kontot. Det borde bli avgiftsfritt.

Den modellen var bra. Så skulle vi alla göra, så kanske det blev slut på att ta ut en extra avgift för att det kommer/ går till en annan bank. (Svårt att få till det, men ni förstår vad jag menar.)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Avskedspresent från Telia

På den tiden när dom började införa faktureringsavgift hade jag en chef som ringde upp berörda företag.
Kan ännu höra när han med vänlig röst sa till dom, att om det var så dyrt och jobbigt att fakturera kunde dom ju låta bli.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Avskedspresent från Telia

På min tid när jag betalade fakturor drog jag alltid bort faktureringsavgiften genom att redovisa fakturans totalbelopp med avdrag för Fakturabelaningsavgift. Den senare var av någon outgrundlig anledning alltid lika stor som fakturaavgiften :rolleyes: .

Detta gick dock bara att göra första gången från varje företag och dessutom bara om det inte uttryckligen stod något om fakturaavgift i orderbekräftelse eller köpvillkor. Efter första fakturan visste vi om att det lades på en avgift och då gick det inte att dra av nästa gång.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Avskedspresent från Telia

Efter alla turer som uppstod efter skilsmässan från Telia och efter att ha fått mina 39 kronor insatta gratis på mitt konto i SEB, så trodde jag att mina telekommunikationsproblem var lösta för all framtid, men icke! Idag ringde jag Skatteverket i ett ärende och efter att ha blivit "placerad i kö" ett antal gånger i olika köer, så insåg jag att det fattades något på mitt skrivbord, nämligen ett ställ för mobiltelefonen med högtalarfunktion.

Att sitta i "evigheter" och hålla en liten nalle för örat är väldigt påfrestande i längden. Idag när det finns apparater för allting, så borde det väl finnas någon sorts apparat där man kan placera mobiltelefonen och där den samtidigt som batteriet underhålles, även kan användas via någon högtalar/mikrofonfunktion. Känner någon här till om den sortens apparat som jag här efterlyser finns i verkligheten eller ska jag mejla mina kontakter i Sydostasien/Kina och be dom tillverka en sådan, på det att jag måtte tjäna stora pengar, bli rik som ett troll och kunna köpa en större husbil med alla dom pengar jag tjänar på försäljningen av en sådan apparat? Det är väl inte bara jag som har detta problem?

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Avskedspresent från Telia

Jappe - ur askan i elden?

Borde ju finnas en sån mojäng redan tycker man, annars får du gärna uppfinna den! Ser framför mig dockningsstationen för den trådlösa hemmatelefonen - det är ju samma tänk.

Det finns ju hands-free för montering i bilar, men det är ju mest en upphängningsanordning.

Annars finns ju dom där fåniga leksakerna att placera i örat .... men hur viktig kan man vara när man har den i princip permanent på plats för att kunna bli nådd var man än är? Och hur irriterade är det inte för omgivningen??

/elisabeth - lite kinkig:wink:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Avskedspresent från Telia

Absolut inte ur askan i elden, Onslow! Mina mobila uppkopplingar fungerar utmärkt och dessutom billigt och jag ångrar inte det minsta att jag övergav Telia, men en sådan fast apparat på skrivbordet hemmavid skulle göra vardagen ännu behagligare, inbillar jag mig.

Jappe
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Avskedspresent från Telia

Varför inte bara lägga telefonen på bordet med laddkabeln i? Jag brukar göra så när jag kör telefonkonferenser. Högtalarfunktion finns i de flesta mobiler. Tycker jag har tillräckligt med bråte på bordet ändå..:twitcy:
 

Polarissnö

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Tierp
HBK-Nr
487
Medlemskap
2024
Sv: Avskedspresent från Telia

Jag har haft en sådan apparat. Sony-Ericsson hade en rund bordshållare med högtalare och som dessutom var en laddstation för telefonen. När jag nu söker på deras hemsida finns den inte kvar, men det finns bordsställ som man sätter telefonen i och får den laddad samt en usb-anslutning om man vill överföra filer till datorn samtidigt. Ljudet kan man få med att koppla på den inbyggda högtalaren i telefonen.
De har även högtalartillsatser om man vill ha det.
Hälsningar Hasse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Avskedspresent från Telia

Den ser väl helt OK ut. Skulle nog kunna tänka mig en sådan. Om du köper, vilket du nog kommer att göra, kan du väl lägga ut lite recensioner.


Det är ju onödigt att två köper grisen.....:twitcy::twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 3967

Guest
Sv: Avskedspresent från Telia

Hej!
Använd trådlösa stereohörlurar eller Bluetooth™-headset.
Mvh
Jan Erik Nilsson
 
Toppen