• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Autoroller lutar framåt.

Jullebulle

HBK Intresserad
Kommun
Täby
Precis köpt våran första husbil. En Auto Roller m 177 alkovbil bygg på ford transit 2018. Vi har upptäckt att bilen lutar framåt när den står på plant underlag. Är detta normalt?

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Men inte skall man väl behöva leta upp en sluttning eller köra upp på kilar för att kompensera tillverkarnas slarv?
Nu vet jag ju inte hur mycket för låg din bil är, men om du får provkört en bil som är tillrättad, på lite dålig väg, kanske med tjälskott så skulle du förstå skillnaden. :)
Nu brukar det räcka med andra steget på nivåklossarna om det är helt plant, ofta kan jag köra lite fram eller bak om det lutar lite olika för att hitta en högre markbit för framhjulen och AL-ko axeln bak kompenserar lite om det även lutar i sidled märkligt nog.

Toppen