• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Autopass

DiselDoris

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
36742
Medlemskap
2024
Tänkt åka till Norge..
Har läst att man behöver ett Autopass kan någon tala om hur jag kan fixa ett sånt?
Har letat men hamnar bara i norgesidor...
Tar tacksamt emot konkreta tips, länkar eller telnr till lösning till mitt problem.
Har en euramobil 4500kg
 

JOYoPER

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
36741
Medlemskap
2024
Hur skaffar man AutoPASS?


Vill du undvika dessa extraavgifter är vår rekommendation att på förhand skaffa ett AutoPass. Gå in på www.autopass.no innan avresan och registrera ditt fordon och kreditkort under rubriken Visitors Payment. Välj inte den norsk språkiga sidan då denna enbart är avsedd för personer bosatta i Norge.

Så gjorde vi, texten plockad från Google.
 

DiselDoris

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
36742
Medlemskap
2024
Hur skaffar man AutoPASS?


Vill du undvika dessa extraavgifter är vår rekommendation att på förhand skaffa ett AutoPass. Gå in på www.autopass.no innan avresan och registrera ditt fordon och kreditkort under rubriken Visitors Payment. Välj inte den norsk språkiga sidan då denna enbart är avsedd för personer bosatta i Norge.

Så gjorde vi, texten plockad från Google.
Har lyckats registrera på Flyt autopass/Tag.. var krångligt och har sagt upp detta samt registrerat SkyttlePass istället :)
 
Senast ändrad:

egonh

HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Norge
HBK-Nr
23409
Medlemskap
2024
Tänkt åka till Norge..
Har läst att man behöver ett Autopass kan någon tala om hur jag kan fixa ett sånt?
Har letat men hamnar bara i norgesidor...
Tar tacksamt emot konkreta tips, länkar eller telnr till lösning till mitt problem.
Har en euramobil 4500kg
Hei
Her kan du bestille autopass: Ny kunde

Mvh. egonh
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Jeg vil absolutt anbefale SkyttelPASS fremfor Fremtind eller Flyt. Flyt har begynt med månedsleie på sine brikker, og Fremtind har elendig kundeservice pluss at de eies av kommersielle foretak. SkyttelPASS AS er eid og driftet av Skyttel AS, som eies av fylkeskommunene Vestland, Rogaland og Agder, og håndterer også AutoPASSferje, slik at du har kun ett sted å forholde deg.
 

DiselDoris

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
36742
Medlemskap
2024
Jeg vil absolutt anbefale SkyttelPASS fremfor Fremtind eller Flyt. Flyt har begynt med månedsleie på sine brikker, og Fremtind har elendig kundeservice pluss at de eies av kommersielle foretak. SkyttelPASS AS er eid og driftet av Skyttel AS, som eies av fylkeskommunene Vestland, Rogaland og Agder, og håndterer også AutoPASSferje, slik at du har kun ett sted å forholde deg.
Tack Svein, har nu ett SkyttelPass var lätt att fylla i.. och har sagt upp Flyt.
 

MFalk

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29080
Medlemskap
2025
Skyttelpass: Hej, får patrull när jag skall fylla postnummer, finns en asterisk men ingen förklaring vad den betyder, jag anger 426 68 med eller utan mellanslag även provat med hela postadressen men "Ugyldig poststed", några tips?
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Skyttelpass: Hej, får patrull när jag skall fylla postnummer, finns en asterisk men ingen förklaring vad den betyder, jag anger 426 68 med eller utan mellanslag även provat med hela postadressen men "Ugyldig poststed", några tips?
Kontakt kundeservice hos SkyttelPASS, de er som regel raske til å svare og gir god informasjon. Du kan bruke kontaktskjema, sende mail eller ringe, hvis du ringer kan de kanskje også hjelpe deg gjennom prosessen mens du holder på.
 

MFalk

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29080
Medlemskap
2025
Kontakt kundeservice hos SkyttelPASS, de er som regel raske til å svare og gir god informasjon. Du kan bruke kontaktskjema, sende mail eller ringe, hvis du ringer kan de kanskje også hjelpe deg gjennom prosessen mens du holder på.
Tack Svein, har gjort det och väntar på svar :)
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Skyttelpass: Hej, får patrull när jag skall fylla postnummer, finns en asterisk men ingen förklaring vad den betyder, jag anger 426 68 med eller utan mellanslag även provat med hela postadressen men "Ugyldig poststed", några tips?
Ett stort S före siffrorna kanske hjälper. Mycket gammal postregel som sa att man skulle sätta ett s före numret. I alla fall då jag gjorde FN-tjänst och skickade brev hem helt gratis.
Kanske inte gäller numera.
 

MFalk

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29080
Medlemskap
2025
Ett stort S före siffrorna kanske hjälper. Mycket gammal postregel som sa att man skulle sätta ett s före numret. I alla fall då jag gjorde FN-tjänst och skickade brev hem helt gratis.
Kanske inte gäller numera.
Tack för tips, men det löste sig, verkade vara något tillfälligt fel i formuläret, dosan är på väg :)
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Ett stort S före siffrorna kanske hjälper. Mycket gammal postregel som sa att man skulle sätta ett s före numret. I alla fall då jag gjorde FN-tjänst och skickade brev hem helt gratis.
Kanske inte gäller numera.
Jeg minnes den tiden man sendte fysiske brev, og måtte ha landskoden foran postnummeret, og gjerne skrive landet i store bokstaver i tillegg! Jaja, alt var ikke bedre før...

Litt OT: I min tidlige ungdom abonnerte jeg på svenske Bilsport, og da hadde de faktisk en kontaktannonsetjeneste! Jeg satte inn en annonse, og fikk faktisk flere svar fra jenter i bl.a. Falun og Lilla Edet. Vi brevvekslet en god stund, og det var alltid stor stas når det lå et brev til meg fra Sverige, men søsteren min var mer: "jaha, kjærlighetsbrev fra Sverige nå igjen?" :D
 
Senast ändrad:

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Det fanns inte nu heller - inte förrän man klickat i "osynliga rutan" som då aktiveras/visas & då funkar det.
Intuitivt? Nej. De borde utveckla just detta då det borde anses som fel helt enkelt.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
EPASS24 kanske.
Jag har tecknat denna men inte testat:

Betalningsförmedlaren ØresundPAY tillhandahåller betalmedel (bizz eller registreringsnummer) som gör det möjligt att smidigt nyttja betalvägar och färjor i Skandinavien och till Tyskland. Dessutom samlar ØresundPAY debiteringarna från de olika betalvägarna som du nyttjar. Betalvägsoperatören Øresundsbron driver den fasta förbindelsen över Öresund och styr priser och rabatter för överfarter där, vilket inkluderar ett rabattavtal (som ger dig rabatter på Øresundsbron och medlemskap i CLUB Øresund
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
942
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Är just nu i Norge och kör med Epass24, får se hur det fungerar. Hade jag varit lite mer påläst så hade jag beställt ett Skyttelpass istället, får ju lite rabatt med denna.

Har för övrigt en Easygo+ som enligt uppgift ska fungera i Norge. Har kört med den i Trondheim är dock osäker om den registrerat någon betalstation. Det brukar ju alltid pipa till i den vid någon passering, nu var den helt tyst. Vågade inte fortsätta med den och aktiverade istället Epass24.
 
Toppen