• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

automatväxellådan har lagt av för 3 ggn, på en bil som har gått 5000 mil

• Startad av Startad av iris
  • Startdatum Startdatum
I

iris

Guest
Besvikelsen stor på Hymer och caravancenter i Umeå. Dom rycker på axlarna och tyckeratt vi ha

Jag förstår precis hur ni känner,har själv problem med en firma som säljer Laika i mitt fall.Nu vet jag inte er historik men jag råder er att kontakta ARN.

Iris det behövs mer information, hur gammal är bilen ,vilka garantier har du tex.

Om den bara har gått över 5000 mil & inte är för gammal så finns ju maskinförsäkringen om man nu har en sådan. Frågan man kan ställa sig är varför vxllådan gått sönder 3 ggr på 5000 mil. Det är ytterst sällsynt & måste bero på något.

Jag ser inte allt heller allt förmodar jag, skulle vara intressant å veta mer om inte annat för att vi har en likadan automat.

Fascinerande hur trådskaparens enkla rad med i princip ingen information alls kan sväva iväg till bl.a. inköp av Mercedes(det kanske är en Mercedes?) , borttag av trimbox och maskinskadeförsäkringar.
Mitt inlägg är inte bättre, det blir det 10:e i tråden :D

Obs, menar inget illa, mest en reflektion.:)

For å kunne gi fornuftige kommentarer er det noen informasjoner vi trenger, chassi (Hymer bruker mange forskjellige) årsmodell og hvilken type automat samt hvordan feilen oppleves.

MB er ikke nødvendigvis en løsning - de hadde Sprintshift som muligens er den mest ustabil automat noensinne.

Tillbaka
Toppen