• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

automatiskt kylskåp

F

F.d. 29056

Guest
vårt kylskåp väljer energikälla beronede på vilket energislag som är tillgängligt.
Nu märkte jag idag att det går på gas även under färd med bilen.
Någon som vet vad det han bero på??
Ingo
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: automatiskt kylskåp

Kan det vara så enkelt som att kolla inställningen som ska stå på automat. Föreslår att du väljer att stänga av och sedan slå på igen. Välj då automatläge.
V-backen ;)
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: automatiskt kylskåp

Hej. Har haft samma problem men bara när temperaturen varit över +20 då har gasolen startat annars har det fungerat. Har pratat med lev och det skall tydligen var OK

Lasse
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: automatiskt kylskåp

kör mitt på manuellt!!då slipper jag att det tänder när jag stannar för tankning, det lär vara olämpligt enl brandskyddet !!!men då får man tänka själv förståss,
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: automatiskt kylskåp

Ett modernt automatiskt kylskåp har ca 15 minuters fördröjning vid övergång från 12 volt till gasol när man stängt av motorn.

Detta just för att kylskåpet inte skall starta på gasol under tex tankning.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: automatiskt kylskåp

Är det et Dometic skåp så skulle det förvåna mig mycket om det inte har fördröjningsfunktionen. Kolla bruksanvisningen det bör stå där vilket som gäller.

Gunnar /medlem
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.246
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: automatiskt kylskåp

Vi hade samma problem. Teknikern från Elektroservice konstaterade att generatorkabeln satt löst. Han tog bort den nedre ventilluckan på utsidan och där sitter kablarna.
 
Toppen