• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29841

Guest
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Hej Harry Hymer
Det är väl Husbilskompisar du menar, varför inte skriva det.?
Viggoboy känner säkert inte till dem.
/Vidhem
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

:):) Vi har nu kommit överens om hur det skall lagas, åtgärdas och en ekonomisk ersättning.
Vi är nöjda med uppgörelsen. återstår bara att se hur resultatet blir.
Så långt är allting nu bra.
Att nu ta kundens problem på allvar är positivt. Säljaren kan ju inte hjälpa hur verkstaden har skött ärendet men tar till sig kritiken.

Jag återkommer med resultatet och vi får se de positivt så här långt.
:):)
 
F

F.d. 53581

Guest
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Låter mest som gnäll från din sida.:cool:

AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

icon4.gif


Vi köpte vår fabriksnya McLouis Tandy 673G den 29 maj 2012. Den var behäftad med vissa fel. Sovrumslampan (glaset) trasig, 220 V intag på utsidan trasig. Vi kom överens om att de skulle installera ett cykelställ i garaget och solceller på taket.
-Är det panik? Nej vi behöver inte bilen förrän till semestern 29 juni. Efter ca 14 dagar hämtade vi bilen men den var inte klar. 220V intaget saknades och cykelstället var ej heller på plats. Vi kom överens att ordna detta efter semestern. Märk väl nu har det gått en månad efter köp.
Nu kör vi på semester till Norkap och upptäcker 22 !! FEL. Vissa fel var inte kontrollerade vid leverans. Yttre sidolistorna hade lossnat, som tur var hade vi dubbelhäftande tejp med oss. Låset på ugnsluckan gick sönder, takluckans dämpare var trasiga. Mörkläggningsgardinen fastnade, tvålkoppen ramlade ner, köks fläktkåpan ramlade ner på spisen. Ingen signal på TV’n. på något av de två uttagen. Vid första svängen åkte kökslådorna ut TROTS att de var låsta. Skjutdörren till sovdelen gick inte att stänga. Det gick inte att duscha då duschväggen inte var tätad nertill. Röret till värmeutsläppet lossnade. Tätningar på en del skruvar i duschen saknades. Madrassen till dinetten saknades. Kåpan till bilbältet lossnade. Med mera. Inga bruksanvisningar på svenska.
Tillbaka efter semestern meddelar vi Autohallen detta. – Inga problem!!. Kom hit så fixar vi detta och sätter in ert cykelställ. Nu har det gått tre (3) månader.
Vi lämnade in husbilen lör. den 8 sep Och gick igenom alla de nedskrivna punkterna med en annan säljare. Mycket trevlig och han dessutom gjorde egna anteckningar som han skulle redogöra för verkstaden. Bl.a. har han skrivit på TVÅ!! ställen att cykelstället skall sitta i garaget. Han skrev ner 3 telefonnummer till oss om det skulle uppstå några oklarheter.
Ingen ringde och sa att den var klar. Vi fick ringa själv. Idag lördag den 15 sep när vi skall hämta husbilen upptäcker vi till vår fasa att de har satt cykelstället på utsidan !!! trots det var beställt ett för garaget. borrhål rakt igenom vagnen för fästena.
Får till svar att vi limmar igen hålen och polerar och sätter cykelstället i garaget. Kollar även de 22 fel som skulle bli lagad, MEN…. Duschen var otät. Dörren till sovrummet gick inte att stänga. Kåpan till säkerhetsbältet hade de löst med att helt enkelt ta bort det så man såg bulten.
Eftersom vi var så besvikna och förbannade kollade vi inte resten av felen. Säljaren försvann och hänvisade till reparatören som av naturliga skäl inte har befogenheter att deala med oss.
Vi lät husbilen stå kvar för att få någon form av gottgörelse.
Då sa Autohallen –OM NI INTE HÄMTAR BILEN PÅ MÅNDAG DEBITERAR VI HYRA FÖR UPPSTÄLLNING AV BILEN PÅ PARKERINGEN.
Inga ursäkter bara undanflykter och att VI var oförskämda. Dessutom sa montören – De flesta ångrar sig och sätter stället på utsidan !! (Låt oss själv bestämma detta)

Skulle ni i husbilsägare acceptera att de bara limmar igen skadan?
Märk väl det är en NY husbil.
Vad hade ni gjort i en sådan situation?
Se bilder och kommentarer på
https://picasaweb.google.com/115307684287389483680/SkadorPaHusbilen?authuser=0&feat=directlink
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

:):) Vi har nu kommit överens om hur det skall lagas, åtgärdas och en ekonomisk ersättning.
Vi är nöjda med uppgörelsen. återstår bara att se hur resultatet blir.
Så långt är allting nu bra.
Att nu ta kundens problem på allvar är positivt. Säljaren kan ju inte hjälpa hur verkstaden har skött ärendet men tar till sig kritiken.

Jag återkommer med resultatet och vi får se de positivt så här långt.
:):)

Vad blev resultatet!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Låter mest som gnäll från din sida.:cool:

Det var den mest korkade & onödiga kommentar som jag läst på detta forumet. Det är väl klart att om man köper en husbil för (som jag gissar i detta fallet) en bit över en halv miljon så har man väl all rätt i världen att ställa krav på att bilen levereras som man förväntar sig & följdaktligen har betalat för. En sådan här upplevelse tar naturligtvis bort en del av glädjen av att köpa en ny bil. Nu var det ett par år sedan detta skedde så din kommentar gör nog inte lika ont som den säkerligen hade gjort då det hände.

Bennie
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Låter mest som gnäll från din sida.:cool:

Det här var intressant Eva, väldigt intressant, inte minst om man betraktar tidsperspektivet. Jag, och ett par tusen andra medlemmar, vänta med spänning på din utveckling av den här kommentaren. För det kan väl inte vara som en del nesliga kommentarer ovan antyder..., att du bara är blåst? Nej, det tror inte jag, utan jag väntar med spänning på vad som komma skall.

:-/<rister
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Om hon nu skulle jobba där eller tycka om företaget var det otroligt korkat av henne att lyfta en 2år gammal tråd, så korkad är hon garanterat inte..

Så jag väntar också med spänning på fortsättningen...
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Jag kan svara:

Ang Evas inlägg svarar jag inte på, det har andra gjort med bravur!

Som kompensation av allt elände fick vi en TV i sovrummet.
Att den sedan blev monterad så långt ner att man nästan slår fötterna i den orkar jag inte kommenterar. En TV vid fotändan av sängen sätter man så nära taket som möjligt. eller hur.

Vi fick också två stödben, som inte passade. De är för långa och går inte att använda. Påpekade detta också utan resultat.

Jag har nu köpt en ny HB av ett helt annat märke och givetvis också en annan firma.
 
R

rolfaxel

Guest
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Det finns även seriösa firmor. Jag är inte ensam om att uppskatta Husvagn och Fritid i Kalmar

Köpet en begagnad (2002) husbil av Husvagn och fritid i Kalmar. Efter 400 mils körning visade det sig att den var inte i rimlig kondition i förhållande till priset (305 000). Inga problem med Kalmar. Fick lämna tillbaks husbilen och fick tillbaka hela köpesumman vid bytet till en bättre husbil (Burstner T 650 2011). Hämtar den på torsdag (9/10) Dom är bra att göra med. Känns tryggt att köpa av den firman.
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Jag är oxå duktigt besviken på handlaren jag köpte av .frun envisades med att handlaren skulle montera extrautrustningen .Ny bil och bla bla osv.Katastrof inte ett rätt .
Gör det själv så blir det rätt.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Tyvärr är det så att du kan få problem om du skulle behöva utnyttja täthetsgarantin och har monterat vissa tillbehör själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen