• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Status
Stängd för vidare inlägg.

stigge44

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1591
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Du är långt ifrån ensam med sådana husbilproblem!

Jag köpte en ny Hobby Siesta HFL i dec. 2013 hos Forsbergs Fritidscenter i Bjuv. Det är nästan så att jag överträffar dig både i fel och handhavande.
Har fått tanken om det kan ha något att göra med att Forsbergs Fritidscenter finansieras genom IKEA." Det fanns mycket att själv utföra och en del detaljer saknades." Men IKEA brukar fixa till det snabbt och är proffsiga vilket skiljer dem från Forsbergs Fritidscenter.

Håller fortfarande på med felen på bilen med Forsbergs Fritidscenter i oktober 2014. Svarar inte på telefon eller mail?

Vi behöver en husbilsjurist inom HBK som skulle höja dess status! Många skriver och är förtvivlade, men vad hjälper detta.

Samling!!!!!
 
F

F.d. 53581

Guest
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Exakt.

Forumet kan man bland annat använda sig av att söka köp information, till exempel som den här tråden.

Tyvärr så tror jag inte att jag kan ta åt mig av trådskaparens info till alla andra forummedlemmar speciellt seriöst, som skulle hjälpt mig i mitt köp av en Mc Louis 2015 :twitcy:

Fel och brister kommer alltid nya produkter vara behäftade med, det kommer man aldrig i från.

När fel och brister uppmärksammas, kontakta säljstället, dom måste ha en ärlig chans att åtgärda felet/den uppstådda situationen INNAN MAN VARNAR ANDRA MÄNNISKOR, dessutom har dom rätt till att försöka rätta till fel och brister 3 gånger innan man kan utnyttja andra saker o ting inom LAG och RÄTT.

/PK


Jag tror nog att Eva försöker skämta .
Man ska nog inte ta det så ordagrant
Får jag hoppas,
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Här framgår tydligt vems ärenden denna dam går. Hon verkar också helt imun mot de inlägg som ifrågasätter hennes tidigare skrivningar.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Här framgår tydligt vems ärenden denna dam går. Hon verkar också helt imun mot de inlägg som ifrågasätter hennes tidigare skrivningar.[/QUOI


Eftersom ingen vågade skriva en kommentar till det jag skrev har jag tagit bort mitt inlägg.Ynkryggar! inklusiva Eva .K

Varför kallar du oss ynkryggar? Vad har vi gjort för att förtjäna detta tillmäle? En mindre trevlig ton mellan klubbmedlemmar.:(
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Här framgår tydligt vems ärenden denna dam går. Hon verkar också helt imun mot de inlägg som ifrågasätter hennes tidigare skrivningar.[/QUOI


Eftersom ingen vågade skriva en kommentar till det jag skrev har jag tagit bort mitt inlägg.Ynkryggar! inklusiva Eva .K

Jag har glömt vad du skrev , så jag vet inte varför du kallar mig ynkrygg.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

popcorn.gif
 
B

BernthåInger

Guest
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Hej.
Tyvärr så uppstår fel på en massa olika produkter i samhället och husbilar är inget undantag.
Det är bemötandet som är viktigt då man reklamerar fel som är det viktigaste.
och det också viktigt hur man själv uppträder i samband med reklamationen, har man taggarna utåt så kanske man blir bemött på samma sätt, kanske.
Avseenden Autohallenhusbilar så har jag alltid blivit bemött med respekt, har erfaranheter från Kungsängen och Alingsås. Lomma och Karlstad har jag ingen erfarenhet av.

MVH
BernthåInger
Eskilstuna
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: AUTOHALLEN i Lomma har förstört vår nya husbil

Jag kan ha full förståelse att det kan vara fel på produkter.

MEN när det då skall rättas till måste man ha personal som är utbildad på att reparera och återställa det.

Kan man inte skilja på utsida och insida på en husbil kan man ta sig för pannan. på TRE ställen stod det med rödpenna som försäljaren själv skreb att Cykelställ skall vara inne i garaget. Då sätter man det inte på utsidan.
När man sedan monterar det i garaget borrar man inte fast det i en lös matta. (vi hade lagt en matta för att skydda golvet).
Som jag skrev fick vi kompensation, TV och stödben. Tv'n monterades långt ner så fötterna slår i och stödbenen är så långa att de inte går att fälla ner.

Nu tycker jag vi sätter punkt för detta ärende. och hoppas att alla andra inte råkar ut förr liknade.
Läs noga igenom inlägg 1 och 22


Jag går vidare i mitt liv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen