• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Enarmade banditer och liknande är så vitt jag vet förbjudet i Sverige. Vi vet ju hur lätt det är att fixa förbud men det är tydligen inte möjligt då det gäller dessa spel.

Ungdomar spelar och lånar och skaffar sig enorma skulder bl.a. genom SMS-lån.

Nu talar ju dessa spelbolag om att det inte går att vinna något. Bl.a. genom att erbjuda spel för 800 kr om man sätter in 200. Lägg därtill att man får en pizza!!

Tycker att Persbrandt och Zelmerlöv borde hålla sig för goda för att medverka i reklamen för dessa lurendrejare.

:mad:
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Min salig far predikade ofta, att det var fult att spela om pengar.
Pokerspel skulle man absolut inte beblanda sig med. Hade alltid någon person på lager, som spelat bort hus och hem.

Tänk om han levat idag och sett spelreklamen skölja över oss, stackars enkla människor... Moralen har väl luckrats upp, kan jag tänka.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Tyvärr går det inte att komma åt spelbolagen som har sin hemvist utanför Sverige.
Tydligen har inte heller EU lyckats med att stävja eländet.

Det är ju EU:s "förtjänst" att detta sker. Före EU-inträdet kunde Sverige hålla spelbolagen utanför landets gränser. (Skyll inte på mig! Jag röstade.....)

Jappe
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Det är ju EU:s "förtjänst" att detta sker. Före EU-inträdet kunde Sverige hålla spelbolagen utanför landets gränser. (Skyll inte på mig! Jag röstade.....)

Jappe

Eller också beror det på internets ankomst. När vi blev medlemmar i EU 1995 så fanns inte internet i Sverige. Nu finns det i var mans hem och var mans telefon.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Spelbolag är näringsliv. EU:s främsta uppgift är att främja näringslivet. Svenska politiker tillåts inte av EU att sätta stopp för eländet.

De som röstade för EU sålde landets själ till diefwulen! Hede de vetat .....

Jappe

Psst. Nu fick jag höra på nyheterna att EU förlänger tillståndet för giftbesprutningen med glyfosat i 5 år. Detta visar ju tydligt vad EU anser är viktigt; business är viktigare än folkhälsan. Detta är något av en klassfråga. "Knowledge is power!" Allmogen kan äta billig skräpmat full med kolhydrater och växtgifter, tycker EU. Detta gynnar ju också läkemedelsföretagen!
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Svenska spel har automater på många väg/ krogar och vad jag vet är det ett svenskt bolag.Att ta SMS lån har väl spelarens dåliga ekonomi att göra.
Det är väl spelaren som har ansvaret för sitt spelande.
Skylla på spelberoende är väl att smita ifrån sitt eget ansvar.
Angående Jappes inlägg.Vad har den här tråden med giftbesprutning att göra.
HaDe Hasse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Massor! Tråden handlar om svaga grupper som utnyttjas av spelbolagen liksom okunniga människor som äter sig till sjukdomar förorsakade av spannmålsprodukter fulla med glyfosat, gluten och kolhydrater.

Jappe
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Svenska spel har automater på många väg/ krogar och vad jag vet är det ett svenskt bolag.Att ta SMS lån har väl spelarens dåliga ekonomi att göra.

Det är ofta spelare med dålig ekonomi som försöker få god ekonomi genom att spela. Finns inte pengar till insatsen tar man ofta SMS-lån. Så är det i verkligheten och jag slår mig inte för bröstet och verkar oförstående bara för att jag själv inte är drabbad.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Jag spelar på trav för jag gillar det.Jag satsar små summor har jag inte råd så spelar jag inte.Eftersom du tar upp SMS lån så har du väl insikt i detta.
Om jag vill ta ett lån (vilket jag inte vill) så tar jag det i en bank.
Ett tips titta på lyxfällan.
HaDe Hasse
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Den meningen förstår jag inte riktigt. Kan du förklara vad du menar?

Jag vet att SMS lån är dyrt eftersom jag tittar på lyxfällan.
Men jag förstår inte varför du varnar här för spel och SMS lån.
HaDe Hasse
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Jag varnar inte. Jag talar bara om att jag inte gillar bedrägerier.
Förstår inte varför någon försöker tala om för mig att jag är en riktig dumskalle som tycker så. Avslutar därmed ett konstigt meningsutbyte. ????????????
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Det är inget bedrägeri. Helt lagligt.
Nu avslutar jag.
Du kan stänga tråden när du vill
HaDe Hasse
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Skit samma vem som håller i tyglarna när det gäller spel, såg igår ett Norskt spelbolags reklam, Norge som inte har med EU eller glyfosat att göra. Skandalöst att spelreklam kan få så mycket offentligt TV utrymme och chansen att förgifta så många stackare...

Min salige far sa också en gång i tiden, "ägna dig aldrig åt spel min son, det för bara elände med sig".

Alla tror vi på något, så även samhällets svagaste...

images.jpeg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Det är inget bedrägeri. Helt lagligt.
Nu avslutar jag.

Det är just detta som är så tråkigt. Helt lagligt och med politikernas goda minne. Man lurar unga människor att ta lån till ockerräntor. Någonstans finns här ett bedrägligt beteende. Jag tycker att SMS-lån helt enkelt borde förbjudas eller så skulle det krävas stenhård kreditprövning.

Jappe
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Att ruinera sig på spelsidor på nätet

Det är just detta som är så tråkigt. Helt lagligt och med politikernas goda minne. Man lurar unga människor att ta lån till ockerräntor. Någonstans finns här ett bedrägligt beteende. Jag tycker att SMS-lån helt enkelt borde förbjudas eller så skulle det krävas stenhård kreditprövning.

Jappe

Jappe
Det finns dumskallar i alla åldrar.
HaDe Hasse
 
Toppen