• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att köra husbil med utbildad lärare, maj 2010

chevan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Hjo
HBK-Nr
137
Medlemskap
2024
Under några år har vi haft en träff, för både män och kvinnor, men där kvinnorna tränar att köra husbil på lördagen med annan lärare än sin man.Vi träffas fredag för att umgås och bekanta oss. Så sker övningarna på lördagen. Vi tänder grillen på lördagskvällen och har trevligt.
Kolla in på www.brevikscamping.se under körövningar och läs om tidigare år.
Lärorikt och trevligt 13-15 maj eller 28-30 maj 2010
Efter övningarna så backar och fickparkerar alla! Även de som aldrig kört förut!

Ja det kostar pengar, 900 kr, med lärarledda övningar och 2 dygn inkl el. Luncher och fika under lördagen. Det är så populärt att vi kör i år med. Begränsat antal deltagare på kördagen. Välkomna Carin Ager[/font]
 

Bilagor

  • Carin foto.jpg
    Carin foto.jpg
    346,3 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:
F

F.d. 29815

Guest
Sv: Att köra husbil med utbildad lärare, maj 2010

Hej,
jag är mycket intresserad av att försöka lära mig köra husbilen, vilken av helgerna spelar ingen roll. Ser fram emot information hur beloppet skall betalas in, inkluderar verkligen
priset både camping och samvaro + körlektioner.
MVH
Ingrid HBK 1724
 

chevan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Hjo
HBK-Nr
137
Medlemskap
2024
Sv: Att köra husbil med utbildad lärare, maj 2010

Hejsan och tack för din anmälan. Jag skickade ett mail till dig och de 200 kr som avser en anmälningsavgift via plusgiro dras naturligtvis av på avgiften.
Ska bli trevligt att träffas
Carin
 

AK o Jan

HBK Medlem
Inlägg
115
Kommun
Lund
HBK-Nr
1156
Medlemskap
2024
Sv: Att köra husbil med utbildad lärare, maj 2010

Detta var ett mycket bra ide. Kvinnor är sämre på att manövera sitt fordon än männen är. Kvinnor är överrepresenterade i parkeringsolyckor.

Kvinnor är däremot mycket bättre än männen vad som är att hålla hastigheter, köra med avstånd till framförvarande. Kvinnor är mycket bättre riskmedvetna än män. Det händer mycket mindre trafikolycker med kvinnor än män utom parkeringolycker.

Därför borde det vara på sin plats kanske att samtidigt ha en kurs för männen i riskutbildning som avser, vilka är det som tar risker i trafiken? olyckor som avser stress, trötthet, alkohol, droger, hastigheten. Kanske inte uppskattad av alla män, men detta är verkligheten.

Ex 9 av 10 som kör med alkohol i kroppen är män.

Hoppas att ni får en trevlig kurs.

Jan I
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Att köra husbil med utbildad lärare, maj 2010

Anmäler Monica till utbildningen.
Meddela vilken helg som passar Er bäst, vi kan båda datumen.
 

chevan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Hjo
HBK-Nr
137
Medlemskap
2024
Sv: Att köra husbil med utbildad lärare, maj 2010

Välkommen den helg som passar er/dig bäst I dagsläget är det flest anmälningar till sista helgen i maj. Det är ingen fara utan att det blir övningar båda helgerna, som vi ser det nu. Så det är bara att ta ett beslut
Välkommen åter,Carin Ager
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: Att köra husbil med utbildad lärare, maj 2010

oj jag kom nog lite sent men kan man inte tänka sej träning av damer i husbil även i å:mcride:r. jag skulle vara mycket intresserad pga relativt ny i husbilslivet kram yvonne
 
Toppen