• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att ha katten med!

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Att ha katten med!

Har ni kattlåda med eller låtter ni katten göra sina behov ute?
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Att ha katten med!

Hej
Vi har kattlåda vår katt vill inte gå ut på främmande ställen och göra sina behov
Ha de Paffw
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.582
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Att ha katten med!

Hej, jag har också kattlåda så hon får gå när hon behöver.
När hon är ute på främmande ställen verkar det vara så mycket nytt att hålla koll på, så toabesök ute i busken brukar inte bli aktuellt förrän hon har bekantat sig med omgivningen andra eller tredje dagen.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Att ha katten med!

Vi har kattlåda. Vår lilla kattfröken är innekatt till vardags och känner sig otrygg i utemiljö. /Jeanette
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Att ha katten med!

Hej.

Själva tycker jag om katter.

Det var en Tysk familj som stanna på en rastplats strax här utanför var jag bor o deras katt smet ut.
Viket bekymmer det blev för dem, de hitta inte sin katt trots väldigt pådrag av vänliga ortsbor så de fick åka hem utan katt. Det blev många skriverier i pressen o de kom o sökte katten kanske flera gånger (vet inte) Vilket bekymmer o sorg för familjen, men de hitta inte katten.
Kanske nån vet mera än jag, därför tar jag inte djur med tex till Europa.

Leif
 
Senast ändrad:

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Att ha katten med!

Nu har vi varit till Lubeck med våran katt och allt gick bara..lite jamande med sen hon hittade sina rutiner så blev det lugnare
 

Bilagor

  • IMG_1071.JPG
    IMG_1071.JPG
    65 KB · Visningar: 6
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Att ha katten med!

Hej.

Själva tycker jag om katter.

Det var en Tysk familj som stanna på en rastplats strax här utanför var jag bor o deras katt smet ut.
Viket bekymmer det blev för dem, de hitta inte sin katt trots väldigt pådrag av vänliga ortsbor så de fick åka hem utan katt. Det blev många skriverier i pressen o de kom o sökte katten kanske flera gånger (vet inte) Vilket bekymmer o sorg för familjen, men de hitta inte katten.
Kanske nån vet mera än jag, därför tar jag inte djur med tex till Europa.

Leif

Läste en kattefterlysning förra hösten vid Finnlines terminal i Travemunde om just en bortsprungen katt från en husbil. Om katten kom tillrätta framgick inte men "lappen" var nog c:a 4 veckor gammal. Misstänker att även den mest "bilvane" katt kan bli skrämd av starka ovana ljud och helt enkelt försöker komma ifrån "faran". Att de inte väljer husbilen som tillflyktort finns det kanske mer eller mindre logiska förklaringar till. Våran katt går visserligen gärna in i husbilen men får faktiskt inte åke med.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Att ha katten med!

Ta med dig katten! Dom brukar vara lite olika till sinnet, men förmodligen hittar den en bekväm plats under resan och ett skåp högt upp att lata sig i:D
Lika självklart är att den inte ska vara ensam hemma i flera dygn:mad:
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Att ha katten med!

Vi har haft vår katt Nizze med i husbilen sedan han var åtta veckor. Nu är han nio år. Han vill alltid ut när vi stannar för att kolla läget. Naturligtvis så sitter han fast i sele med lång lina. De första åren så fick han bo på pensionat när vi åkte utanlands men nu är han alltid med oss i bilen.

När man läser tidningarnas "Bortsprungen" så verkar det som om det procentuellt sett försvinner mest katter från hemmen de bor i.
 
Toppen