• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Att brygga kaffe

• Startad av Startad av F.d. 8491
  • Startdatum Startdatum
Sv: Att brygga kaffe

När frukost och kaffedrickning är klar på morgonen kokar vi två termosflaskor fulla med hett vatten. Vi har en filtertratt med lång pip inköpt på ÖB-varuhusen. När vi vill ha kaffe snabbt när vi rastar är det bara att brygga kaffet i den ena kannan. Vi tömmer upp en del vatten i våra muggar för att dom ska vara varma och sköljer ur filtret med resten av vattnet så inte kaffet smakar papper. Snabbare kan man inte brygga kaffe på resa.

Utifall att någon undrar så finns den omtalade säkerhetsfiltertratten kvar på ÖB till det facila priset av 14:50, jag har gjort en lokal marknadsundersökning idag i Skärholmen.

Dom hade också snygga dynor till stolar med högre rygg - enfärgade mörkblå eller mörkgröna. Snygga för 129:- !

Ni vet ju hur noga jag är med färgmatchning och sånt!! :wink:

/elisabeth

Vi kokar kaffet i kaffepanna. Godast. Pulverkaffe enstaka gånger.

Passar på att välkomna Ullmor till klubben.

MVH Anita

Har också denna bryggare (termosbryggare från ellos 99:- )testade den i veckan fungerar bra ,dock blev det lite sump i botten . Annnars har vi kört med en vanlig bryggare på el . Det blev väldigt varmt i alkoven om man skulle koka vatten på gasol spisen först . Hälsningar jenny

Tillbaka
Toppen