• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Status
Stängd för vidare inlägg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Jag undrar om dessa slavarbetare från östländer får någon lön för utfört arbete över huvud taget eller om hela förtjänsten hamnar i fickorna på sina s.k. arbetsgivare?
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Polisen varnar????
vilken jxxxa tråd???
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Polisen varnar????
vilken jxxxa tråd???


http://www.husbilsklubben.se/forums/t85876/ Polisen varnar för asfaltsbedragarna | GT

Som du ser infogar jag länkar här ovan, eftersom jag är lite osäker på vad dina frågetecken innebär. Det kanske är jag som misstolkar dina frågetecken till att du inte hittat början av denna tråd.


Alternativt:

Det är ingen som tvingar dig att läsa denna tråd, eller vad myndigheterna varnar för. Men eftersom du har en åsikt gissar jag att du läst den trots att du inte vill. Be personen som tvingar dig till saker du inte vill att sluta med det!


//Freddy
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Det är ingen som tvingar dig att läsa denna tråd, eller vad myndigheterna varnar för. Men eftersom du har en åsikt gissar jag att du läst den trots att du inte vill. Be personen som tvingar dig till saker du inte vill att sluta med det!

:D Ibland dyker det upp knorrar av hög kvalitet som verkligen är värda att lägga på minnet..:D
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Det hjälper inte ett smack att vi slutar ge dem jobb. Detta är rövarband som blixsnabbt kommer att byta modus operandi till något annat lönsamt röveri. Detta är samma rövare som står med huven öppen efter vägarna och hejdar bilister och sedan försöker sälja kråkguld eller hotar sig till pengar.
Vi pratar här om arbetsskygga rövarsläkter som sedan generationer levat i samhällets utkant. Eskort till gränsen är ända lösningen. Så gör franska polisen.



De skulle stoppas vid gränsen och aldrig komma in i landet. Det är enda lösningen
:yes:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Har vi någon positiv husbilsåkare med drönare som gillar campingar som kan ta in på Tostarpsgårdens camping och filma. Det kunde vara kul att se när semestrande kvinnor och barn fiskar medan männen "jobbar" mellan 20:00 och 04:00.

Registreringsskyltarna säger Irland, alltså inte östeuropa. Norrlänningar är inte berörda i sina hemtrakter.

FMQ tur.JPG
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

När det utförs slavarbete i Sverige av slavarbetare från andra länder så torde slavägarna vara Svenskar, utan slavägarna inga slavar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

När det utförs slavarbete i Sverige av slavarbetare från andra länder så torde slavägarna vara Svenskar, utan slavägarna inga slavar.

Kalla det vad du vill, för mig betyder slavarbete när man får uselt eller inget betalt för utfört arbete. I detta fallet är det arbetskraft från östländer som luras på lönen av irländska s.k. travellers.
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Inte är det Irländarna som vill ha arbeten utförda det är ju Svenskar o Svenska företag som vill ha arbeten utförda och betalar svart o utan kollektivavtal, det här förekommer överallt och i många branscher ex. Polska arbetare som har mycket dåligt bet. och bor under förskräckliga förhållanden Irländarna är ju bara toppen på ett isberg o uppmärksammade för att det syns o svinar ned.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Det spelar väl ingen roll vilka dom är & var dom kommer ifrån. För mej är dom lika ovälkomna med sitt sätt att uppföra sig. "Asfaltsläggare", tiggare, vägrånare, knarkligor, människosmuggling, skimmingligor mm. & ingen säger ifrån. Var skall det sluta?

Bennie
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Det spelar väl ingen roll vilka dom är & var dom kommer ifrån. För mej är dom lika ovälkomna med sitt sätt att uppföra sig. "Asfaltsläggare", tiggare, vägrånare, knarkligor, människosmuggling, skimmingligor mm. & ingen säger ifrån. Var skall det sluta?

Bennie




Som jag ser det har vi två val. Det ena ger ett bra resultat direkt. Det andra innebär att vi fortsätter att gnälla och knyta näven i byxfickan och det ger som bekant inget resultat alls. Välj själva
:yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Hur svårt kan det vara?
Såg på TV hur Skatt arbetade i Danmark.
När dessa människor är inne på en uppfart och lägger asfalt. Kolla F skattsedeln, finns det ingen, då är fastighetsägaren arbetsgivare och ska hålla inne källskatt samt betala arbetsgivaravgifter och försäkring för sina anställda.
Skulle själv aldrig våga ha en anställd utan försäkring, händer det något, tex invaliditet, kan det bli en väldigt dyr historia.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Hantverkarna jobbar i två skift i norra och mellersta Skåne. Ett skift som rekognoserar på dagen och ett skift rullar ut från camping vid 20-tiden (förbi vårt hus) och återkommer i gryningen. Husägare från Osby i norr till Eslöv i söder får besök av hantverkarna.

Campingägarens svar efter att ha skickat iväg de 11 vandalerna. Med "sköter sig" menar han "sköter sig på campingen". Själv bor han i Höganäs, 8 mil från problemet.

sköter.JPG
 
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Rövarband som drar runt och lurar och hotar folk. Stråtrövare som stoppar bilar efter vägarna för att sedan lura och hota den hjälpsamme som stannat.
Vild skottlossning på gator och torg med tunga militära vapen, Uddevalla, Borås, Göteborg bara de senaste veckorna. Tiggare utanför varje affär där man också slåss om reviren och bygger kåkstäder eller bor i skrotbilar.
En flodvåg av nya som väller in över gränserna och skall ha försörjning och bostäder.
Politiker som totalt tappat kontrol och förankring i normalt folks verklighet och bara käbblar intern i stället för att ta hand om eländet.
Detta är tyvärr min bild av tingens ordning i vårt fina land. Börjar nog bli tid att fundera på vart man skall flytta.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Rövarband som drar runt och lurar och hotar folk. Stråtrövare som stoppar bilar efter vägarna för att sedan lura och hota den hjälpsamme som stannat.
Vild skottlossning på gator och torg med tunga militära vapen, Uddevalla, Borås, Göteborg bara de senaste veckorna. Tiggare utanför varje affär där man också slåss om reviren och bygger kåkstäder eller bor i skrotbilar.
En flodvåg av nya som väller in över gränserna och skall ha försörjning och bostäder.
Politiker som totalt tappat kontrol och förankring i normalt folks verklighet och bara käbblar intern i stället för att ta hand om eländet.
Detta är tyvärr min bild av tingens ordning i vårt fina land. Börjar nog bli tid att fundera på vart man skall flytta.


Det är inte VI som ska flytta........
:yes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen