• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Välkomna till Arvika den 13 februari 2010!

Fotoklubben Naturfotograferna i Arvika bjuder in till en heldag med naturfoto som tema. Vi kommer att ha celebert besök av Annette Seldén och Brutus Östlind. Annette och Brutus kommer ha var sitt förmiddags- och kvällspass.

Programmet varvas med fototävling med fina priser, arbetsflöde i Adobe Lightroom (undertecknad), utställning, företagsdemonstrationer mm.

Se hela programmet på vår hemsida
Naturfotograferna Arvika

Allt detta för bara 400 kr! Lägg till 100 kr och du får en hemlagad lunch bestående av tjälknöl, potatisgratäng med trattkantarellsås.

Annette och jag (jag bor i Karlstad) funderar på att ta våra husbilar till Arvika och undrar om intresse finns för en HBK-träff.

Hittills kan fotoklubben erbjuda en bra parkeringsplats och tillgång till gemensamhetsutrymmen (toalett) från fredag kväll till söndag förmiddag. Gemensamhetsutrymmet måste vara låst på natten.

Välkomna!

Hans Flyman
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Alltså, är någon här i HBK intresserad av att komma på en träff i samband med denna festival?
I så fall skriv en rad här i tråden, så Hans och jag kan se hur stort intresset är,om intresse finns så läggs det ut en ny träff under HBK-träffar!

/Annette
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

[Hej!
Vi kommer gärna med husbilen under förutsättning att det inte är väldigt dåligt väglag.

Mvh

Gunvor o Bosse
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Tja, det kan jag gärna tänka mig. Intresse helt klart trots att jag bara är amatörknäppare.:D
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Amatörknäppare är de flesta av oss i fotoklubben som arrangerar fotofestivalen. Få inspiration eller bara njut av fantastiska bilder med underbara fotografer!
//Hans
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Tack för din öppna attityd. Men kanske skulle jag och åtskilligt fler HBK:are ha mer utbyte av en mindre HBK-träff, gärna i Arvika, än att delta i heldagen i Arvika. Tror du det kan bli en separat HBK-samling med Annette?
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Hej!

Jag vill påminna alla fotointresserade att inte glömma bort tillfället att boka biljetter till Arvika Fotofestival med bla:
- Annette Seldén, HBKs egen mästerfotograf
- Brutus Östling, fantastisk fågelfotograf och Augustprisvinnare
- Fotoutställning av estetelever och fotoklubbens medlemmar
- Fototävling med fina priser, domare är Urban Åkerström från tidningen FOTO
- Företagsutställning
- mm, mm

Gå in på Festivalsidan och läs mer. Naturfotograferna Arvika

Parkering finns att ställa husbilen utanför.

Hälsar

Hans
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Hej!

Vi har förlängt tiden för förhandsköp av biljetter till den 9/2. Nu är det över 100 biljetter sålda till festivalen ni inte kan missa.

Det kommer att stå minst 2 husbilar från HBK, familjen Seldén och familjen Flyman. Gott om p-platser finns.

Passa på att att åka till Värmland och vara med på en trevlig och givande dag.

Hälsningar

Hans
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Hur är vägen upp mot Arvika från 45:an? Är den väldigt smal och slingrig?
Har är väglaget i allmänhet där uppe nu, är det vita vägar eller är det saltade slaskiga vägar?

Vi längtar verkligen ut i husbilen nu! Ska bli kul att komma iväg!
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Hej

Det har varit lite besvärligt idag, men normalt är underhållet bra. Hur krokig väg 175 mellan Säffle och Arvika är vet jag inte, jag skulle nog satsa på 45 till Fagerås och därefter 61:an.

//Hans
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Hej Anette

Om du ber GPS:en leda dig till Arvika kommer den att föreslå att du svänger mot Vickersrud strax efter Åmål. Därefter över Kila och in på väg 175 i Värmlands Nysäter fvb Arvika. Den vägen tar alla trailers som ska hämta Volvos hjullastare i Arvika. Minst 80% av den vägen är bra nuförtiden. Ännu bättre är kanske att ta E45 till Säffle och ta väg 175 därifrån. Den är av god kvalitet tycker vi som åker den ganska ofta. Möter den andra vägen vid Värmlands Nysäter.

Vägen E45/Rv61 ser jag som en klar omväg. Tycker dessutom v 175 är vackrare även om man vintertid inte ser så mycket av sjösystemet Byfjorden/Glafsfjorden.

Missa inte heller Linneväveriet i Klässbol som just nu väver till kungligt bröllop. Slå gärna en signal och kolla om vi är hemma när ni passerar- vi bor 3 km från 175:an.

Förra natten fick vi 20 cm snö (50 i drivorna) och ikväll har det kommit ytterligare. Det är alltså rejält vinterföre här i trakterna.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Hej ja vi kanske ringer närvi kör förbi. Vi åker hemifrån på fredag förmidag (förhoppningsvis) det tar säkert tre-fyra timmar att köra i det här väglaget.
MVH annette
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Hej Lars,

Jag fixar ett eluttag. Dessutom bjuder jag på en fika under festivaldagen!

Jag kommer till Arvika med husbilen vid 3-tiden på fredag, Annette lite senare tror jag.

Du hittar oss vid norra entrén. Kör in från södra delen av skolan och håll högervarv utefter skolbyggnaden. Ring 0706 91 30 88 när du är framme så visar jag rätt p-plats.

Vi ses!

Hans
Vi ses!

Hans
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Tack Hans.
Jag hör av mig när jag närmar mig.Ett elutag blir bra.
Vi ses

//Lars
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Vi kör E6 upp till Uddevalla, svänger sen mot Vänersborg, det är ett stort vägarbete utefter 45:an från GBG och norrut. Det är betydligt snabbare och bekvämare att köra E6 än 45:an denna sträcka!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Är det någon mer HBK:are förutom Ludde, Laval och Emmalena&Hans som kommer?

Finns det duschar där vi ska stå över natten (utanför festivallokalen)?
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Arvika Fotofestival med Annette Seldén och Brutus Östling

Annette.
Möjligen är duschen hos Laval öppen.Jag har i alla fall med tillräckligt med vatten !

//Lars

:twitcy:
 
Toppen