• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Arctic Air

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Ser att TVINS just nu gör reklam för en liten portabel luftkylare med namnet Arctic Air. Två enheter för 999 kr. Är det någon av er som provat denna lilla luftkylningsburk? Vad gäller formatet borde den ju vara heltperfekt gör husbilen, men hur är det med effektiviteten? Skulle vara kul att höra av någon som redan använder sig av denna produkt.
Tack på förhand. Staffan
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Skabo och Ahorn Canada okej för mig stort tack för era kommentarer. Lutar nog åt att avstå från inköp och lösa problemet med värmen på ett annat sätt. Troligen som vi brukar, med en rejäl fläkt som sätter ordentlig snurr på luften i bilen. Staffan
 

Jutemar

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
22331
Medlemskap
2024
Fritt för alla att köpa!
Tänk på att denna modellen säljes till ett bra pris av en anledning. Det går inte att få tag på filter. Dessa ska enl instruktionerna bytas var tredje månad.
Jag tyckte att det var super och beställde en 378kr men har fått trasiga exemplar två gånger, pluss att det inte finns filter att köpa separat.
Nu ger vi upp och kör med td.
ha en fin säsong
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Visningar: 29

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Hej Staffan ! Installerade förra året "Maxfan delux" inköpt hos Campingtillbehör4you och är supernöjda till och med kära hustrun är förtjust, inte svår att installera, och förra året var vaaarmt
Hälsningar
Hasse & Ingegerd
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Hej Har två stycken inhandlades på ldl i Röbel Tyskland för 18 euro st sommaren -17 Har en i hemma i sängkammaren en i husbilen fungerar galant I förra somras hetta stod den i husbilen på termostat på 21 grader igång hela dagarna ibland utan vatten tyst o skönt inte så som i våran förra bil Knaus - 07 där vi hade takmonterad aicondition som förde ett jäkla liv .

Jutemar ; Finns filter på Ebay för 80 kr
Har inte bytt på dessa två sommrar tror inte denna kommande heller!

Leffe
 
F

F.d. 54459

Guest
Vi köpte just en på Gekås, där fanns lösa filter att köpa. Tänkte ha den som back up när vi inte har tillgång till 220V och kan köra vår andra ac.
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Har skickat efter en från Digideals och det ska bli spännande och se om innertemperaturen blir något behagligare i sommar. Jag vet att detta är en chansning men för ett bra pris så är det värt det
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Den har en kylande effekt ifall omgivande luft är varm och torr.
Annars händer inte mycket
En fläkt med en fuktig handduk över gör ett liknande jobb.
Tittar man på internationella kundbetygen så får den mycket dåligt betyg, och i stort sätt ingen rekommenderar den där
 
Toppen